جمعه ۱۲ مرداد ۰۳

درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو

تزریق پی آر پی یک روش درمانی نوین است که با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت (یا پی آر پی)، بهبود عملکرد مفاصل را امکان‌پذیر می‌سازد.

درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو

۶ بازديد

???? بسیاری از افراد در ارتباط با درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو سؤال دارند و می‌خواهند بدانند این روش برای درمان این عارضه جواب می‌دهد یا خیر. در ادامه این مقاله از سایت کلینیک دکتر ناصح یوسفی به این سوال پاسخ می‌دهیم. تزریق پی آر پی یک روش درمانی جدید برای تسکین زانو درد شدید است و در حال حاضر به عنوان یکی از متدهای ایمن و مؤثر شناخته می‌شود. 

پی آر پی که از خون افراد دریافت می‌شود، دارای فاکتورهای رشد بسیاری است که در بازسازی و ترمیم بافت‌ها، سرعت بخشیدن به ترمیم نسوج و بهبود عملکرد مفاصل بسیار نقش دارد و دردهای زانو را درمان می‌کند. در مواردی که سائیدگی زانو زیاد باشد، این روش تنها می‌تواند بر کاهش دردها و التهابات ناشی از آرتروز تأثیر داشته باشد. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و تخصصی این روش را تجربه کنید. برای انجام پی آر پی زانو برای رفع دردهای ناشی از آرتروز زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران مراجعه کنید.

???? موارد استفاده از پی آر پی برای درمان آرتروز زانو

درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو در دراز مدت و طی جلسات طولانی امکان‌پذیر است. اما اگر شدت ساییدگی مفاصل بیش از اندازه باشد، فقط می‌تواند برای تسکین و کاهش التهابات مؤثر باشد. موارد استفاده از پی آر پی برای درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو شامل موارد زیر است:

1- زمانی که مفاصل ثانویه در آرتروز دچار درد شدید هستند و در مواردی که درمان‌های محافظه‌کارانه با موفقیت انجام نگرفته است.

2- مواقعی که مفصل زانو را نتوان تعویض کرد و زمانی که بیماران قصد به تعویق انداختن جراحی را داشته باشند.

3- در شرایطی که فیزیوتراپی برای تقویت مفاصل موفقیت‌آمیز نبوده است.

4- افرادی که به داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن حساسیت زیادی دارند و این داروها درد آنها را تسکین نمی‌دهد و در صورتی که تزریق آستروئید جوابگو نباشد و بیمار نمی‌خواهد هیچ دارویی تزریق کند.


 موارد استفاده از پی آر پی برای درمان آرتروز زانو | کلینیک دکتر ناصح یوسفی 


???? مزایای درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو

فواید درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو عبارتند از:

کاهش علائم آرتروز زانو

درمان آرتروز زانو با پی آر پی برای افرادی که دارای زانو درد شدید هستند، اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارد. از آنجا که فاکتورهای رشد فیبرولاست سینوویال و هپاتوسیت در ماده پلاکت وجود دارد، بازیابی غلظت غلظت اسید هیالورونیکبا روش پی آر پی به خوبی انجام می‌شود. در نهایت باعث توقف پیشرفت بیماری می‌شود و بافت‌های آسیب دیده در چند جلسه بهبود می‌یابند. 

کاهش التهابات مفصل زانو

پی آر پی به عنوان یک روش پیشرفته می‌تواند روند بهبودی افراد را تسریع کند. به خصوص در درمان آرتروز زانو با پی آر پی، در مدت کوتاهی شاهد کاهش درد و التهابات و تورم خواهید بود.

در روش درمانی پی آر پی پلاکت از خون بیمار دریافت می‌شود. پس از آن ماده‌ای که تولید شده به مفصل زانو تزریق می‌شود. در این روش افراد هیچگونه دردی را درد و عارضه‌ای را نخواهند داشت و همین باعث رضایت بسیاری از بیماران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد

???? موارد منع درمان سائیدگی زانو با پی آر پی

اگر درمان قطعی آرتروز زانو با پی ‌آر پی زانو امکان‌پذیر است، اما در برخی از شرایط بهتر است از این روش استفاده نکنید:

1- افرادی که دارای شرایط پزشکی خاصی هستند و تزریق پی آر پی وضعیت آنها را بدتر می‌کند یا باعث گسترش بیماری می‌شود. به طور مثال عفونت فعال، بیماری متاستاتیک یا بیماری‌های پوستی خاص که باعث حاد شدن وضعیت بیمار می‌شود.

2- بیمارانی که دارای اختلالات خون هستند.

3- افرادی که در حال درمان انعقاد خون هستند و قادر متوقف کردن درمان خود نیستند.

4- خانم‌های باردار

5- افرادی که دچار کم‌خونی هستند.


موارد منع درمان سائیدگی زانو با پی آر پی 


???? مراحل درمان آرتروز زانو

در فرایند درمان قطعی آرتروز زانو با این روش، پزشک ابتدا خون بیمار را دریافت می‌کند و در مرحله بعد نمونه خون را در یک سانتریفیوژ قرار می‌دهد. به منظور جداسازی اجزای خون و ایجاد سوسپانسیون غلیظ از پلاکت‌ها در پلاسما این فرایند انجام می‌شود. برخی از تغییرات در این مراحل اتفاق می‌افتد که می‌تواند غلظت‌های متفاوتی را ایجاد کند. پزشک پی آر پی را در در فضای مفصلی زانو تزریق می‌کند و برای اینکه بتواند فرایند تزریق را کنترل کند، احتمال دارد از اولتراسوند برای نمایش مفصل زانو استفاده کند.

???? اهمیت درمان در کلینیک‌های تخصصی تزریق prp

پس از انجام این کار باید مدتی استراحت کنید. ممکن است پس از اتمام هر جلسه، علائم زانو درد شدید و گرفتگی زانو را تجربه نمایید. توجه داشته باشید برای تزریق پی آر پی حتماً باید به کلینیک‌های تخصصی دارای کادر پزشکی مجرب مراجعه کنید. پی آر پی باید در یک فضای مشخص از مفصل زانو تزریق شود و هرگونه اشتباه در فرایند تزریق موجب عوارض خطرناکی مانند عفونت یا آسیب به ستون فقرات می‌شود.

???? برای درمان آرتروز زانو از طریق پی آر پی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی درمانی در غرب تهران مراجعه کنید. برای دریافت نوبت و مشاوره در رابطه با فرایند درمان با شماره‌های زیر در تماس باشید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

 خلاصه مطالب

درمان قطعی آرتور زانو با این روش در شرایط امکان‌پذیر است که تخریب مفاصل زانو به طور کامل اتفاق نیفتاده باشد. روش پی ‌آر ‌پی در بازسازی و ترمیم بافت‌ها و بهبود عملکرد مفاصل زانو تأثیر زیادی دارد. افرادی که از روش‌های درمانی دیگر از جمله فیزیوتراپی جواب نگرفته‌اند و مایل به انجام جراحی نیستند، می‌توانند این روش را امتحان کنند.

اما برای افرادی که زانوی آنها مفاصل زانو دچار تخریب و پوسیدگی زیادی شده است، تزریق پی آر پی طی جلسات متعدد، می‌تواند به کاهش درد و التهابات کمک کند. هر چقدر تعداد جلسات پی آر پی درمانی بیشتر باشد، ماندگاری تزریق بیشتر خواهد بود. برای درمان آرتور زانو از طریق تزریق پی آر پی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره در ارتباط با فرایند درمان و تعداد جلسات مورد نیاز با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.