جمعه ۰۵ مرداد ۰۳

prpiran

تزریق پی آر پی یک روش درمانی نوین است که با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت (یا پی آر پی)، بهبود عملکرد مفاصل را امکان‌پذیر می‌سازد.

تفسیر جواب نوار عصب و عضله

۰ بازديد

???? تفسیر جواب نوار عصب و عضله باید توسط متخصص مغز و اعصاب ارائه شود. در ادامه مقاله در سایت کلینیک دکتر ناصح یوسفی باما همراه باشید. پزشکان متخصص از طریق این تفسیر می‌توانند ریشه اختلالات عصبی و عضلانی را بررسی کرده و مشکلات مربوط به انتقال سیگنال عصب و عضله را ارزیابی نمایند. نورون‌های حرکتی از طریق سیگنال‌های الکتریکی منتقل می‌شود و همین انقباض عضلات را به همراه دارد.

در طول الکترومیوگرافی یک الکترود سوزنی که مستقیم در عضله قرار می‌گیرد، فعالیت‌های الکتریکی را در مقادیر عددی ثبت می‌کند و اطلاعات نیز از طریق آن تفسیر می‌شود. این داده‌ها می‌تواند در جلوگیری در درمان به موقع بسیاری از بیماری‌های مؤثر باشد. برای انجام نوار عصب و عضله می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید تا دقیق‌ترین تفسیر از نتایج در اختیار شما قرار گیرد.

???? چگونگی تفسیر جواب نوار عصب و عضله

تفسیر جواب نوار عصب و عضله بر عهده پزشکان متخصص مغز و اعصاب است. قبل از وارد کردن الکترودهای سوزنی به داخل اعصاب، پزشک یک مطالعه هدایت عصبی را انجام می‌دهد. در این روش الکترودهای سطحی به صورت برچسب بر روی عضله چسبانده می‌شوند تا قدرت سیگنال‌هایی که بین دو یا چند نقطه حرکت می‌کند، ارزیابی شود.

الکترومیوگرافی سوزنی و مطالعه تست هدایت عصبی ممکن است به تشخیص احتمالی منجر نشود. به همین دلیل صرفاً ارائه یک جواب مثبت یا منفی برای ارزیابی داده‌ها مناسب نیست، بلکه باید نمودار اعداد توسط متخصص مغز و اعصاب تفسیر شود. اصطلاحاتی که در تهیه جواب باید به آنها توجه شود شامل موارد زیر است:


چگونگی تفسیر جواب نوار عصب و عضله 


دامنه امواج

سیگنال‌های الکتریکی از طریق انواع دامنه نشان داده می‌شوند. منظور از دامنه ارتفاع موج است که شدت و میزان سیگنال را نشان می‌دهد. کاهش و افزایش ارتفاع موج، نشان‌دهنده مشکلات در اعصاب و عضلات است. مثلاً افزایش ارتفاع نشانه فعالیت اضافی و کاهش ارتفاع نشانه ضعف عضلات است.

مدت زمان سیگنال‌دهی

عرض یک موج الکتریکی معادل مدتی است که پتانسیل‌های الکتریکی از لحظه آغاز تا لحظه پایان سیگنال دهی در عضله یا عصب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. اگر این مدت طولانی شود، ضعف عضلات، سرعت رسانش، سرعت هدایت عصبی، سرعت حرکت تکانه الکتریکی در طول اعصاب را ارزیابی می‌کند. هرگونه تغییر در سرعت رسانش نشان دهنده وجود مشکلات عصبی یا تحلیل آن‌هاست.

بلاک رسانش

این اصطلاح معمولاً احتمال مسدود بودن انتقال سیگنال‌های عصبی را در عصب از یک نقطه به نقطه دیگر نشان می‌دهد. این اصطلاع نشان دهنده بیماری‌هایی مانند سندروم گیلن باره، سندورم تونل کارپال است.

جهت انجام نوار عصب و عضله در بهترین مرکز الکترومیوگرافی تهران، می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. پزشکان این کلینیک دقیق‌ترین جواب از نوار اعصاب را به شما ارائه خواهند داد.

شماره تماس 09192404054 برای نوبدهی آنلاین

حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبدهی آنلاین بهرمند شوید

رفلکس H

رفلکس H، یک تکانه از طریق یک عصب حسی به نخاع است و عصب حرکتی برمی‌گردد. این اصطلاح معمولاً در نوار عصب پا برای ارزیابی عملکرد نخاع تغییرات در فعالیت عصبی استفاده می‌شود.

رفلکس F

این رفلکس یک تکانه الکتریکی است که در تکانه‌های عصبی به سمت ستون فقرات حرکت می‌کند و در امتداد همان فیبر به آخر برمی‌گردد. این تکانه نشانه‌هایی از کیفیت هدایت عصبی در طول یک عصب حرکتی را ارائه خواهد کرد.


رفلکس F در نوار عصب عضله | کلینیک دکتر ناصح یوسفی


تأخیر شروع

یکی از مهم‌ترین پارامترها در تفسیر جواب نوار عصب و عضله، تأخیر شروع است و اطلاعاتی در مورد مدت زمانی که پتانسیل اعصابی به نقطه مورد مورد نظر در عضله می‌رسد تا فعالیت عضلات آغاز شود را ارائه می‌کند. افزایش تأخیر شروع عمدتاً نشان‌دهنده وجود مشکلات عصبی است.

سرعت رسانش

سرعت هدایت عصبی معمولاً سرعت حرکت تکانه الکتریکی در طول عصب را نشان می‌دهد. هرگونه تغییر در سرعت می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکلات عصبی یا تحلیل آن باشد.

تأخیر پیک

تأخیر در پیک بیانگر مدتی است که پتانسیل عصبی به حداکثر میزان خود در عضلات می‌رسد. افزایش تأخیر نمایانگر ضعف عصبی با وجود اختلالات در انتقال پتانسیل عصبی است.

???? تفسیر جواب نوار عصب عضله نشان‌دهنده چیست؟

پزشکی معالج از طریق تفسیر نوار و عصب و عضله می‌تواند موارد زیر را تشخیص دهد:

حالت نوار عصب و عضله نرمال

در این شرایط عضلات فعالیت بسیار کمی دارند. هنگامی که عصب، عضله را تحریک می‌کند تا منقبض شود، یک انفجار کوتاه از فعالیت الکتریکی اتفاق می‌افتد. به هر میزان عضله بیشتر منقبض شود، فعالیت الکتریکی عصب‌ها بیشتر خواهد بود که این فعالیت در نوار عصب نرمال قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی

فعالیت در حال استراحت

ثبت فعالیت الکتریکی عضلات در حالتی است که بدن در استراحت باشد و فعالیت عضلانی وجود نداشته باشد. این مسئله در مورد نوروپاتی محیطی و سندروم تونل کارپال که گاهی عضلات شروع به فعالیت خود به خود می‌کنند، نمایانگر می‌شود.

فعالیت غیر طبیعی در حین انقباض

ثبت فعالیت الکتریکی غیر طبیعی در عضلات در حالتی است که فرد در حال انجام یک سری فعالیت‌های عضلانی خاصی است. این مسئله در بیماری‌های عصبی محیطی خود را نشان می‌دهد، چرا که اعصاب کمتری به عضلات متصل است. همچنین در بیماری‌های عضلانی این مسئله رخ می‌دهد، چرا که شدت انقباض واحدهای انقباضی کمتر خواهد شد.

برای تفسیر جواب نوار عصب و عضله می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی، بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران مراجعه کنید تا دقیق‌ترین جواب در اختیار شما قرار گیرد و در صورت بروز هرگونه مشکل راهکارهای اساسی به شما ارائه شود.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

تفسیر جواب نوار عصب و عضله به بیماران کمک می‌کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل اقدامات درمانی لازم را انجام دهند. اصطلاحاتی که در تفسیر این تست وجود دارد، شامل سرعت رسانش، مدت زمان، بلاک رسانش دامنه، رفلکس F، رفلکس H، تأخیر شروع و تأخیر پیک است.

نتایج این تست نشان دهنده وضعیت طبیعی، در حال استراحت و غیر طبیعی عضلات است و می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌های اسکلتی و عضلانی مؤثر باشد. برای انجام این تست می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین مرکز نوار عصب عضله تهران مراجعه کنید. برای دریافت نوبت مشاوره با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و تفسیر جواب نوار عصب و عضله 

مرکز نوار عصب عضله دکتر ناصح یوسفی

۲ بازديد

???? مرکز نوار عصب عضله دکتر ناصح یوسفی ارائه دهنده خدمات با کیفیت در زمینه ارزیابی عملکرد عضلات و اختلالات اسکلتی و عصبی است. افرادی که قصد انجام الکترومیوگرافی برای تشخیص بیماری‌هایی مانند ام اس، نوروپاتی، اختلالات عصبی مانند صرع و پارکینسون را دارند، می‌توانند به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه را دریافت نمایند.

در حال حاضر مراکز زیادی الکتروموگرافی را انجام می‌دهند، اما اگر می‌خواهید نتایج به صورت دقیق در اختیار شما قرار بگیرد و پس از آن راهکارهای درمانی به شما ارائه شود، کلینیک‌ دکتر ناصح یوسفی بهترین مرجع برای شماست. پزشکان پس از انجام نوار عضله چنانچه علائم مشکوک را مشاهده کنند، هرچه سریع‌تر برای درمان شما اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

???? انجام نوار عصب عضله در کلینیک دکتر ناصح یوسفی

در مرکز نوار عصب عضله دکتر ناصح یوسفی تمام فرایند الکترومیوگرافی با دقت و تحت نظر پزشکان متخصص انجام می‌شود. زمانی که عملکرد عصب‌ها یا عضلات دچار اختلال می‌شود، فرد احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا خواهد داشت.

برای ارزیابی سلامتی بیمار، پزشک متخصص الکترودهای کوچکی را به دست و پا وصل می‌کند. از طریق این دستگاه سرعت انتقال اطلاعات به ثبت می‌رسد و از طریق آن پزشک متوجه می‌شود کدام عصب دچار گرفتگی شده است.

علاوه بر این بررسی هدایت عصبی در این تست یک سری برچسب بر روی پوست قرار می‌گیرد. برچسب‌ها قدرت سیگنال‌های بین دو یا چند نقطه را ارزیابی می‌کنند. پزشک هنگام تست نوار عصب عضله سوزن بسیار ریزی را در عضلات فرو می‌کند و مستقیماً فعالیت‌های الکتریکی و سرعت قدرت سیگنال‌ها را ثبت می‌کند.

الکترومیوگرافی با عوارض نادر همراه است. در مواردی ممکن است اندام‌هایی که سوزن وارد آن شده دچار خونریزی یا عفونت شود. پزشکان مجرب کلینیک دکتر ناصح یوسفی این آزمایش را با کمترین میزان عارضه برای شما انجام خواهند داد.

???? مزایای مراجعه به مرکز نوار عصب عضله دکتر یوسفی

مراجعه به مرکز نوار عصب عضله دکتر ناصح یوسفی مزایای بسیاری برای بیماران دارد که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

تشخیص زود هنگام بیماری

افرادی که مدت‌ها علائم سوزن سوزن شدن یا گزگز در دست و پا را مشاهده می‌کنند، با مراجعه به این کلینیک می‌توانند برای تشخیص زود هنگام اقدام کنند. پزشکان با انجام این آزمایش کمک می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌های درمانی مناسب را اتخاذ کنید.


مزایای مراجعه به مرکز نوار عصب عضله دکتر یوسفی


ارائه نتایج دقیق به بیماران

الکترومیوگرافی در مرکز از نوار عصب عضله دکتر ناصح یوسفی با دستگاه پیشرفته انجام می‌شود. بنابراین نتایج تست‌ها به صورت دقیق در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تفسیر جواب آزمایش

از مهم‌ترین مزایای مراجعه به کلینیک دکتر ناصح یوسفی، دریافت تفسیر دقیق از نتایج است. این تفسیر و جواب این تست به درستی در اختیار بیمار قرار نگیرد، ممکن است روند درمان با اختلال مواجه شود و فرد عوارض بیشتری را تجربه خواهد کرد.

شماره تماس 09192404054 برای نوبدهی آنلاین

حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبدهی آنلاین بهرمند شوید

برخورداری از پزشکان متخصص

از مهم‌ترین مزایای مراجعه به مرکز نوار عصب عضله دکتر ناصح یوسفی، انجام الکترومیوگرافی تحت نظر پزشکان حاذق و مجرب است و می‌توانید با مراجعه به این کلینیک از فرایند انجام این تست اطمینان خاطر داشته باشید.

???? آمادگی برای الکترومیوگرافی در کلینیک دکتر یوسفی

قبل از اینکه برای انجام نوار عصب عضله اقدام کنید، باید با کادر پزشکی کلینیک دکتر ناصح یوسفی در تماس باشید تا شما را در جریان آمادگی قبل از تست قرار دهند. معمولاً پزشکان به شما پیشنهاد می‌کنند که قبل از انجام تست دوش نگیرید و از لوسیون‌ها و کرم‌های چرب کننده استفاده نکنید.

همچنین اگر از دستگاه ضربان‌ساز یا دستگاه الکترونیکی مشابه استفاده می‌کنید، حتماً پزشک را در جریان قرار دهید. به علاوه در صورت استفاده از مهار کننده‌ استیل کولین، داروهای کم خونی یا بیماری هموفیلی حتماً باید پزشک را مطلع کنید تا هیچ مشکلی در طول انجام تست بوجود نیاید.


آمادگی برای الکترومیوگرافی در کلینیک دکتر ناصح یوسفی

???? هزینه الکترومیوگرافی در کلینیک دکتر یوسفی

هزینه نوار اعصاب هر سال چند درصد افزایش خواهد داشت. هر کلینیک براساس تعداد اندام‌های مورد ارزیابی، قرار با بیمه‌های مختلف، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده، قیمت متفاوتی را تعیین می‌کنند. در کلینیک‌های خصوصی که از دستگاه‌های مدرن استفاده می‌شود و نتایج توسط پزشکان متخصص در اختیار افراد قرار می‌گیرد، قطعا باید هزینه بیشتری بپردازید. 

مقالات بیشتر: مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی

از آنجا که در کلینیک دکتر یوسفی، پزشکان متخصص مراحل الکترومیوگرافی را انجام می‌دهند، به همین دلیل قیمت این تست نسبت به کلینیک‌های تخصصی دیگر بیشتر خواهد بود. برای اطلاع از قیمت نوار عصب عضله می‌توانید با کادر پزشکی در تماس باشید و اطلاعات کامل را در مورد آخرین تعرفه‌های تعیین شده دریافت نمایید.

راه‌های دریافت نوبت

برای انجام الکترومیوگرافی در کلینیک دکتر ناصح یوسفی می‌توانید از طریق دریافت نوبت آنلاین یا مراجعه حضوری اقدام کنید. اگر به هیچ یک از این راه‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سامانه تماس بگیرید تا کادر پزشکی اطلاعات لازم را در خصوص فرایند نوار اعصاب و عضله قرار دهند. به‌علاوه اگر هم پس از انجام این تست نیاز به دریافت مشاوره از پزشکان داشته باشید  می‌توانید به صورت حضوری به کلینیک مراجعه کنید و سوال‌های خود را با پزشک در میان بگذارید. برای دریافت نوبت هم اکنون می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

مرکز نوار عصب عضله دکتر ناصح یوسفی از جمله بهترین مراکز برای ارزیابی بیماری‌های عصبی و عضلانی است. بیمارانی که مشکوک به علائم بیماری‌هایی مانند ام اس، پارکینسون عارضه‌های نخاعی و مشکلات اسکلتی-عضلانی هستند، می‌توانند الکترومیوگرافی را تحت نظر بهترین پزشکان کشور انجام دهند. را انجام دهند. کلینیک دکتر یوسفی با برخورداری از پزشکان حاذق، استفاده از دستگاه‌های به روز و پیشرفته نتایج دقیق از این آزمایش به شما ارائه خواهد کرد. 

علاوه‌بر این با پزشکان ارائه تفسیر نتایج در کوتاه‌ترین زمان، در صورت وجود هرگونه مشکل خاص، راهکارهای درمانی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا از عوارض بعدی جلوگیری شود. برای دریافت نوبت و مراجعه حضوری با شماره‌های درج شده در سامانه تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و مرکز نوار عصب عضله دکتر ناصح یوسفی

مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی

۲ بازديد

???? مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی نسبت به مراکز خصوصی هزینه کمتری دریافت می‌کنند. در حال حاضر بیش از نیمی از افراد که تحت پوشش بیمه قرار دارند، می‌توانند از خدمات درمانی متنوع با هزینه پایین‌تر بهره مند شود. از این رو افرادی که قصد دارند نوار اعصاب و عضله را انجام دهند، می‌توانند از خدمات بیمه درمانی و تکمیلی این سازمان استفاده کنند. برای اطلاع از هزینه نوار اعصاب با بیمه تامین اجتماعی با کلینیک دکتر ناصح یوسفی در تماس باشید.

مراکز نوار عصب و عضله که با بیمه تامین اجتماعی همکاری دارند، ممکن است تا سقف ۸۰ درصد از هزینه آزمایش را پوشش دهند. نوار عصب و عضله برای تشخیص بیماری عصبی و عضلانی بسیار ضروری است و به افراد کمک می‌کند تا زودتر برای درمان خود اقدام کنند. افرادی که توان پرداخت هزینه‌ها به صورت آزاد ندارند، می‌توانند به کلینیک‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی مراجعه کنند.

???? هزینه نوار عصب عضله با بیمه تامین اجتماعی

بسیاری از مراکز نوار عصب عضله تامین اجتماعی با این سازمان قرارداد دارند و ۸۰ درصد از کل هزینه‌ها را پوشش می‌دهند. تامین اجتماعی برای تامین مالی و حمایت از افراد برای پرداخت هزینه‌های مربوط به بیماری‌های مختلف خدمات متنوعی ارائه می‌کند. در واقع این سیستم با ارائه کمک‌های مالی از اقشار کم درآمد پشتیبانی می‌کند.

هزینه نوار اعصاب عضله با تامین اجتماعی تحت تأثیر عوامل مختلفی است. تعداد اندام‌هایی که مورد بررسی قرار می‌گیرند، پزشکان متخصص و دستگاه‌های مورد استفاده می‌تواند در هزینه کلی تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: نوار عصب عضله دولتی در غرب تهران

نوع کلینیک

چنانچه به کلینیک‌های تخصصی مراجعه ‌کنید، هزینه‌هایی که بابت پزشکان متخصص می‌پردازید بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است حتی اگر تامین اجتماعی بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهد، نسبت به مراکز دولتی باید هزینه بیشتری را بپردازید. برخی از مراکز خصوصی انجام الکترومیوگرافی ممکن است هزینه‌هایی مطابق با تعرفه دولتی دریافت کنید. از این رو حتما با کلینیک مورد نظر تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند. 


هزینه نوار عصب عضله با بیمه تامین اجتماعی 


تعداد اندام‌های مورد بررسی

 هر چقدر تعداد اندام‌هایی که باید برای از طریق این تست بررسی شوند بیشتر باشد، هزینه و قیمت نوار عصب بیشتر خواهد بود. شاید در برخی از مراکز این موضوع چندان مهم نباشد و هزینه نوار اعصاب یک‌جا و به صورت کلی دریافت شود. 

موقعیت جغرافیایی کلینیک

مراکز نوار عصب و عضله با تامین اجتماعی که در شمال شهر قرار دارند معمولاً قیمت بیشتری برای الکترومیوگرافی تعیین می‌کنند. در این صورت حتی اگر تامین اجتماعی بخشی از هزینه‌ها را بپردازد، در مجموع باید میزان هزینه بیشتری را جهت این آزمایش و تفسیر آن بپردازید.

برای انجام الکترومیوگرافی و تست هدایت عصبی به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید.

شماره تماس 09192404054 برای نوبدهی آنلاین

حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبدهی آنلاین بهرمند شوید

???? اهمیت پرداخت هزینه نوار عصب عضله با تامین اجتماعی

مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند و این می‌تواند در فرایند تشخیص و درمان به موقع مراجعین مؤثر باشد. از جمله مزایای مراجعه به مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی شامل موارد زیر است:

دسترسی به سیستم درمانی مناسب

تامین اجتماعی از طریق بیمه‌های تامین بهداشتی به افرادی که توان پرداخت هزینه‌های درمان به صورت آزاد را ندارند، امکان دسترسی به خدمات درمانی و تشخیصی را فراهم می‌کند. بدون دفترچه تامین اجتماعی پرداخت هزینه نوار عصب و عضله برای بسیاری از افراد پذیر امکان پذیر نیست و همین امر می‌تواند در تأخیر درمان بیماری و تشدید علائم و بروز عوارض جدی مؤثر باشد.


اهمیت پرداخت هزینه نوار عصب عضله با تامین اجتماعی 


کاهش هزینه‌های انجام آزمایش

مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی بخشی از هزینه‌ها را متقبل می‌شوند. کلینیک‌هایی که با این سازمان قرارداد دارند و بخشی از هزینه‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرد، برای افراد بهترین مرجع بشمار می‌آیند. افرادی که نمی‌توانند این هزینه را در کلینیک‌های خصوصی پرداخت کنند، با مراجعه به این مراکز هزینه پایین‌تری خواهند پرداخت.

???? پرداخت هزینه الکترومیوگرافی با بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی با بیمه درمانی تفاوت دارد. زمانی که هزینه‌های تست الکترومیوگرافی را با بیمه درمانی می‌پردازید، بخشی از قیمت این تست به دلیل پوشش بیمه کسر می‌شود و شما باید باقی مبلغ را بپردازید. اما اگر کلینیکی با بیمه درمانی تامین اجتماعی قرارداد نداشته باشد، باید هزینه نوار اعصاب را به صورت آزاد بپردازید. سپس بخشی از مبلغ یا کل آن را از طریق بیمه تکمیلی دریافت کنید.

???? نوار عصب عضله با تامین اجتماعی در کلینیک دکتر یوسفی

کلینیک دکتر ناصح یوسفی از جمله مراکز خصوصی و معتبری است که تست الکترومیوگرافی را برای بیماران انجام می‌دهد. افرادی که دچار عارضه‌های نخاعی یا مشکوک به بیماری‌هایی مانند ام اس، پارکینسون یا آسیب‌های اسکلتی عضلانی هستند، با مراجعه به این کلینیک می‌توانند  فرایند درمان را تحت نظر پزشکان متخصص طی کنند.

 اما یکی از مهم‌ترین موارد بحث هزینه و پوشش مبالغ تعیین شده برای انحام این تست از طریق بیمه تامین اجتماعی است. در کلینیک دکتر ناصح یوسفی خدمات مربوط به تست نوار عصب و عضله توسط پزشکان مجرب انجام می‌شود. از این رو برای اینکه بدانید آیا می‌توانید با بیمه تامین اجتماعی هزینه نوار عصب عضله را بپردازید، باید با پرسنل این مرکز درمانی در تماس باشید. پرسنل پزشکی این مرکز اطلاعات کاملی را در مورد آخرین هزینه نوار عصب و عضله و امکان پوشش آن توسط بیمه تامین اجتماعی در اختیار شما قرار خواهند داد.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

مراکز نوار عصب عضله تامین اجتماعی معمولاً بخش زیادی از هزینه‌ها را افرادی که نمی‌توانند به صورت آزاد بپردارند را پوشش می‌دهند. با مراجعه به این مراکز می‌توانید این آزمایش را با قیمت مقرون به صرفه انجام دهید. در صورت پرداخت کامل هزینه به صورت آزاد، چنانچه دارای بیمه تکمیلی باشید، بعداً بیمه بخشی یا تمام آن را به شما پرداخت خواهد کرد.

کلینیک دکتر ناصح یوسفی از جمله معتبرترین کلینیک‌های انجام تست نوار عصب عضله است و شما می‌توانید با اطمینان خاطر این آزمایش را در این مرکز انجام دهید. برای دریافت اطلاعات کامل در ارتباط با هزینه‌های تست نوار عصب و عضله می‌توانید با این کلینیک تماس بگیرید تا کادر پزشکی به طور دقیق شما را راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی 

بهترین مرکز نوار عصب عضله در تهران

۳ بازديد

???? برای تشخیص بیماری‌های عصبی و عضلانی مراجعه به بهترین مرکز نوار عصب عضله در تهران بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر کلینیک‌های مختلف خدمات مربوط به انجام این تست را ارائه می‌کنند، اما انجام نوار اعصاب باید تحت نظر پزشکان متخصص مغز و اعصاب انجام شود، چراکه نتایج آن می‌تواند نشان‌دهنده بیماری‌های مختلف باشد و اگر به درستی نتایج را تفسیر نکنند، ممکن است درمان شما با مشکل مواجه شود. برای انجام نوار عصب عضله می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید.

نوار اعصاب یکی از راه‌های تشخیص بیماری‌های عصبی و عضلانی است. این آزمایش جهت بررسی بیماری‌هایی مانند سندرم تونل کارپال، سکته مغزی، بیماری صرع، مشکلات اسکلتی-عضلانی، نوروپاتی محیطی و عارضه‌های دیگر انجام می‌شود. در این روش با استفاده از الکترودها و سنسورهای خاص با سیستم عصبی عضلانی بدن ارتباط برقرار می‌شود و اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های اعصابی و عضلانی در اختیار پزشک قرار می‌گیرد. با مراجعه به بهترین مرکز نوار عصب عضله تهران می‌توانید با اطمینان خاطر این تست را انجام دهید.

???? ویژگی‌های بهترین مرکز نوار عصب عضله در تهران

بهترین مرکز نوار عصب عضله در تهران باید دارای کامل‌ترین و به روزترین خدمات باشد. از سوی دیگر پزشکان متخصص باید نتایج را به صورت دقیق در اختیار بیماران قرار دهند تا اقدامات لازم درمانی به موقع انجام شود. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های مرکز نوار عصب عضله در تهران اشاره می‌کنیم.

برخورداری از تجهیزات پیشرفته

بهترین مرکز نوار اعصاب در تهران باید دارای تجهیزات پیشرفته و دستگاه‌های مدرن برای انجام این آزمایش و تشخیص بیماری‌های عصبی عضلانی باشد. کلینیک‌های تخصصی و معتبر معمولاً از چنین دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند و متعاقباً هزینه انجام تست در این مراکز بیشتر خواهد بود.

 

 

 

تخصص پزشکان

نوار عصب عضله باید توسط پزشکان متخصص علوم اعصاب و عضلانی انجام شود. پزشکان با تجربه می‌توانند نتایج این تست را به بهترین شکل انجام دهند.

ارائه خدمات گسترده به بیماران

بهترین مرکز نوار عصب در تهران باید خدماتی مانند تشخیص بیماری، درمان و روش‌های دیگر را ارائه کند. پزشکان و متخصص مغز و اعصاب می‌توانند با تشخیص درست نتایج، راهکارهای درمانی را در اختیار بیماران قرار دهند.

محیط مناسب و سیستم نوبت‌دهی آنلاین

مرکز انجام تست نوار عصب و عضله باید آرامش‌بخش باشد و زمینه راحتی بیماران در طول انجام نوار اعصاب را فراهم کنند. از سوی دیگر مراکز خصوصی به دلیل نوبت‌دهی منظم و برخورداری از سیستم نوبت‌دهی آنلاین، عملکرد بهتری در جلب رضایت مراجعان دارند.

جهت انجام نوار عصب عضله به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید.

شماره تماس 09192404054 برای نوبدهی آنلاین

حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبدهی آنلاین بهرمند شوید

هزینه مقرون به‌صرفه

تعرفه خدمات در بهترین مرکز نوار عصب عضله تهران باید با توجه به تجهیزات و کیفیت خدمات ارائه‌شده معقول باشد. در کلینیک‌هایی که از دستگاه‌های پیشرفته استفاده نمی‌شود و پزشکان عمومی این تست را انجام می‌دهند، نباید مبلغ قابل توجهی از بیماران دریافت شود

ارتباط با بیماران

پرسنل مراکز معتبر نوار عصب و عضله باید با بیماران ارتباط خوبی برقرار کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانند راهکارهای لازم را به آنها ارائه نمایند.

???? معرفی بهترین مرکز نوار عصب عضله در غرب تهران

نتایج تست نوار عصب و عضله می‌تواند تأثیر زیادی بر روند درمان بیماران داشته باشد. اگر قصد انجام این تست را دارید، کلینیک دکتر ناصح یوسفی از جمله کلینیک‌های معتبر جهت انجام این تست حساس است. در این مرکز نتایج نوار اعصاب به صورت دقیق در اختیار شما قرار می‌گیرد و پزشکان متخصص مغز و اعصاب در صورت وجود هرگونه علائم مشکوک راهکارهای درمانی لازم را به شما توصیه خواهند کرد.

از مزایای انجام نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر ناصح یوسفی استفاده از دستگاه‌های و تجهیزات به‌روز است. هرچه دستگاه‌های مورد استفاده در کلینیک پیشرفته‌تر باشند، نتایج تست دقیق‌تر خواهد بود. از این رو با مراجعه به این کلینیک، می‌توانید نوار عصب و عضله را با اطمینان خاطر انجام دهید.

 

 

 

 

???? خدمات کلینیک دکتر یوسفی برای نوار اعصاب

با مراجعه به کلینیک دکتر ناصح یوسفی خدمات متنوعی در اختیار شما قرار می‌گیرد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

ارائه نتایج دقیق از نوار عصب عضله: در کلینیک دکتر ناصح یوسفی نتایج تست اعصاب به طور دقیق در اختیار شما قرار خواهد گرفت  و راهکارهای درمانی در صورت وجود هرگونه علائم مشکوک به شما ارائه می‌شود.

پزشکان متخصص: انجام نوار عصب عضله باید با نظارت پزشکان متخصص مغز و اعصاب باشد. از مهمترین مزایای مراجعه به کلینیک دکتر یوسفی، انجام این تست توسط مجرب‌ترین کادر پزشکی است. به‌علاوه متخصصان این کلینیک مراقبت‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند تا دچار هیچ عارضه‌ای نشوید.

بیشتر بخوانید: نوار عصب و عضله

ارتباط مؤثر با بیماران: چنانچه پس از انجام تست عصب عضله، دچار درد و عارضه شوید، کادر پزشکی اقدامات لازم را برای بررسی وضعیت شما انجام خواهند داد یا شما را به دیگر پزشکان مجرب معرفی خواهند کرد. 

دریافت هزینه مناسب: در کلینیک دکتر یوسفی هزینه انجام نوار عصب عضله بسیار معقول است. با توجه به تخصصی بودن این کلینیک و انجام این تست توسط پزشکان متخصص و از طریق دستگاه پیشرفته هزینه مناسبی را پرداخت خواهید کرد. چنانچه قصد دارید نوار عصب عضله را در این کلینیک انجام دهید، برای دریافت نوبت با شماره‌های زیر در تماس باشید.

خلاصه مطالب

بهترین مرکز نوار عصب عضله در تهران دارای تیم پزشکی مجرب و متخصص جهت تشخیص بیماری‌های عصبی و عضلانی است. در حال حاضر مراکز زیادی خدمات مربوط به نوار اعصاب را انجام می‌دهند، اما اگر می‌خواهید از عوارض احتمالی پس از این آزمایش جلوگیری شود، حتماً به کلینیک‌های معتبر مراجعه نمایید.

کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران خدمات با کیفیتی را به بیماران عرضه می‌کنند و شما می‌توانید تفسیر دقیقی از این تست را در اختیار داشته باشید. علاوه بر این پزشکان متخصص در صورت وجود هرگونه علائم خطرساز به شما کمک می‌کنند تا روش‌های درمانی مؤثر را پیگیری کنید تا از پیشرفت بیماری جلوگیری شود. برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی ایران و بهترین مرکز نوار عصب عضله در تهران

نوار عصب و عضله

۳ بازديد

???? نوار عصب و عضله یا الکترومیوگرافی برای ارزیابی فعالیت الکتریکی و عملکرد عضلات، اختلالات اسکلتی و عصبی کاربرد دارد. افرادی که مشکوک به بیماری‌های مانند ام اس، نوروپاتی، اختلالات عصبی مانند پارکینسون و صرع هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. برای انجام این تست به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید.

نورون‌های موجود در اعصاب به تحریکاتی مانند سوزن سوزن شدن و گزگز واکنش نشان می‌دهند. نوار عصب واکنش‌های نورون‌های حرکتی به تحریک‌های عصبی را ارزیابی می‌کند و برای برخی از مشکلات مربوط به عصب دست و پا بسیار کارآمد است. برای اینکه پزشک بداند کدام قسمت عصب تحت فشار است، تست نوار عصب عضله را انجام می‌دهد و نتایج نشان خواهد داد عصب‌های شما در نواحی مختلف بدن چطور عمل می‌کنند‌.

???? نوار عصب و عضله چگونه انجام می‌‌شود؟

زمانی که دست و پای بیمار دچار گزگز و سوزن سوزن شده است، پزشک برای بررسی شرایط این نوار عصب و عضله را تجویز می‌کند. هنگامی که عملکرد عصب‌ها یا عضلات دچار مشکل می‌شود و پیام به درستی منتقل نمی‌شود، حس سوزن سوزن شدن به وجود می‌آید. برای ارزیابی سلامتی شما، پزشک یه سری الکترود کوچک به دست و پا وصل می‌کند.

 با کمک این دستگاه که یک جریان بسیار کم الکترونیکی وارد می‌کند، سرعت انتقال اطلاعات ثبت می‌شود و از طریق نتایج آن پزشک متوجه می‌شود کدام عصب درگیر گرفتگی شده است. همچنین برای بررسی هدایت عصبی در تست نوار عصب و عضله یک سری برچسب بر روی پوست قرار می‌گیرد. این برچسب‌ها سرعت و قدرت سیگنال‌های بین ۲ یا چند نقطه را اندازه‌گیری می‌کند.

پزشک هنگام تست نوار اعصاب عضله سوزن بسیار ریزی را در عضله فرو می‌کند و مستقیماً به عضله وارد می‌شود و از طریق آن فعالیت‌های الکتریکی عصب‌ها و سرعت و قدرت سیگنال‌ها به ثبت می‌رسد. الکترومیوگرافی (EMG) یک تست کم‌خطر با عوارض نادر است. فقط در مواردی ممکن است اندامی که سوزن به آن وارد شده دچار خونریزی، عفونت شود.  


نوار عصب و عضله چگونه انجام می‌‌شود؟ 

???? چه زمانی نوار عصب و عضله ضروری است؟

گر بیمار علائمی از جمله بی‌حسی و گزگز دست و پا یا کمر گردن داشته باشد در چنین شرایطی دکتر متخصص مغز و اعصاب، نوار عصب عضله را تجویز می‌کند. این علائم عبارتند از:

1- گز گز و یا مور مور شدن دست و پا و یا قسمتی از بدن

2- احساس ضعف و بی حالی در عضلات

3- درد ماهیچه‌ای و یا گرفتگی عضلات دست و پا

4- درد در برخی اندام‌ها

برای انجام تست نوار عصب و عضله و هدایت عصبی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید.

شماره تماس 09192404054 برای نوبدهی آنلاین

حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبدهی آنلاین بهرمند شوید

???? آمادگی برای تست عصب و عضله

قبل از انجام نوار عصب و عضله بهتر است دوش بگیرید و پوستتان چرب نباشد. ضمن اینکه از لوسیون و کرم‌های چرب کننده استفاده نکنید.
موارد احتیاطی دیگر
همچنین دکتر و متخصص مغز و اعصاب باید از شرایط خاص پزشکی شما مطلع باشد و او را در جریان موارد زیر قرار دهید:

1- اگر از یک دستگاه ضربان‌ساز و یا دستگاه الکتریکی دیگری استفاده می‌کنید.

2- چنانچه از  داروهای کم‌خونی استفاده می‌کنید.

3- اگر بیماری هموفیلی دارید و تحت درمان هستید.

4- چنانچه دارای برخی بیماری‌های خاص هستید.

5- در صورتی که داروی پیریدوستیگمین (مهارکننده استیل کولین) مصرف می‌کنید از پزشک متخصص خود در رابطه با قطع آن سوال کنید.


آمادگی برای تست عصب و عضله | کلینیک دکتر ناصح یوسفی 

???? آیا نوار عصب عضله دردناک است؟

درد ناشی از تست عصب عضله در هر فردی متفاوت است. بنابراین نمی‌توان به طور قطعی گفت بیمار تا چه حدی درد و ناراحتی را حس می‌کند. در موارد زیادی درد ناشی از این تست بسیار کم است و یا بیمار آن را حس نمی‌کند.

ولی در مواردی که بیمار درد زیادی دارد، پزشک ممکن است تست را متوقف کند، اما در صورت توقف نتیجه تست نیز کامل نخواهد بود و پزشک فقط به اطلاعات به دست آمده اکتفا می‌کند. استفاده از مسکن‌ها تاثیری در کاهش درد ندارد، ولی در مواردی پزشک در مورد کودکان  داروهای مسکن تجویز می‌کند.

???? نتیجه تست نوار عصب عضله

نتایج نوار عصب عضله برای تشخیص برخی از بیماری‌ها کاربرد دارد. این بیماری‌ها شامل موارد زیر است:

1- مشکلات و اختلالات عضلانی مانند دیستروفی عضلانی یا پلی میوزیت

2- بیماری‌هایی که ارتباط بین عضلات و اعصاب را تحت تأثیر قرار می‌دهند مانند میاستنی گراویس

3- اختلالاتی که نورون‌های حرکتی در مغز و نخاع را تحت تأثیر قرار می‌دهند مانند کم‌خونی‌های جانبی، بیماری ALS ( اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ) و یا پولیو

4- اختلالات اعصاب خارج از نخاع یا اعصاب محیطی مانند نوروپاتی محیطی یا سندروم تونل کارپال

5- علائم پارکینسون یا ام اس و دیگر اختلالات اعصاب مرکزی 

بیشتر بخوانید: سندروم تونل کارپال + روش درمان

???? نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر ناصح یوسفی

 برای انجام تست نوار عصب و عضله به کلینیک‌هایی که دارای بهترین متخصصین مغز و اعصاب هستند مراجعه کنید تا به صورت ایمن این تست را برای شما انجام دهند. کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران از معتبرترین کلینیک‌های انجام تست نوار عصب عضله است.

این مرکز ارائه‌دهنده خدمات مربوط به تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تشخیصی است و انجام این آزمایش توسط مجرب‌ترین پزشکان انجام می‌شود. این کادر پزشکی کلینیک دکتر ناصح یوسفی پس از انجام این تست و ارائه نتایج، چنانچه علائم مشکوک بیماری‌های از جمله‌ ام اس، دیسک کمر، پارکینسون و ... را مشاهده کنند، شما را برای دریافت راهکارهای درمانی راهنمایی خواهد کرد.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

نوار عصب و عضله یکی از تست‌های تشخیصی برای ارزیابی عملکرد اعصاب و عضلات است. افرادی که دچار مشکلاتی مانند بی‌حسی، سوزن سوزن شدن یا گزگز دست و پا هستند، با انجام این تست می‌توانند برای انجام این تست اقدام کنند. پزشک با بررسی نتایج این تست، در صورتی که فرد دچار مشکوک به علائم ام اس، پارکینسون، دیسک کمر یا دیسک گردن باشد، راهکارهای درمانی لازم را ارائه می‌کند.

برای انجام این تست می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید. در این کلینیک با استفاده از دستگاه‌های استاندارد تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی برای شما انجام می‌شود و نتایج آن در کوتاه‌ترین زمان در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای رزرو نوبت با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و نوار عصب و عضله

نکات تزریق پی آر پی زانو

۴ بازديد

???? یکی از مهم‌ترین نکات تزریق پی آر پی زانو انجام مراحل درمان تحت نظر پزشکان متخصص است. اگر می‌خواهید پس از جلسات تزریق دچار هیچ عارضه‌ای نشوید، حتماً به کلینیک‌های تخصصی و معتبر مراجعه کنید. برای تزریق پی آر پی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران مراجعه کنید.

پی آر پی درمانی برای رفع زانو درد شدید، مشکلات مفصل زانو و حتی پارگی جزئی تاندون زانو بسیار مؤثر است. پلاسمای غنی از پلاکت به دلیل برخورداری از فاکتورهای رشد، فرایند التیام و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده را تسریع می‌کند. برای دریافت نوبت تزریق پی آر پی در کلینیک دکتر ناصح یوسفی با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

???? مهم‌ترین نکات تزریق پی آر پی زانو

توجه به نکات تزریق پی آر پی زانو برای اثربخشی و ماندگاری نتایج آن بسیار اهمیت دارد. از جمله مهمترین مواردی که پس از شروع تزریق باید در نظر داشته باشید، نوع کلینیک و پزشکی است که فرایند درمان را برای شما انجام می‌دهد.


مهم‌ترین نکات تزریق پی آر پی زانو 


اگرچه پی آر پی درمانی از کم‌عارضه‌ترین متدهای درمانی است، با این وجود اگر تزریق پی آر پی توسط پزشک مجرب و در کلینیک‌های تخصصی با تجهیزات پیشرفته انجام نشود، دچار آسیب‌های غیرقابل جبرانی چون آسیب به عصب‌های زانو، عفونت شدید، دردهای مزمن خواهید شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در وهله اول نوع کلینیک و پزشک خود را با دقت انتخاب کنید.

برای تزریق ایمن پی آر پی و بدون هیچ‌گونه عارضه و خطر جانبی، می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید.

شماره تماس 09192404054 برای نوبدهی آنلاین

حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبدهی آنلاین بهرمند شوید

???? نکات قبل از تزریق پی آر پی زانو

قبل از شروع فرایند درمان هر چقدر آمادگی بیشتری داشته باشید، زودتر علائم بهبودی را مشاهده خواهید کرد. در ادامه به نکاتی که قبل از شروع درمان از طریق تزریق پی آر پی بهتر است به آنها توجه کنید اشاره می‌کنیم.

مشورت با پزشک متخصص

اولین گام برای آمادگی قبل از پی ‌آر‌ پی مشورت با پزشک متخصص است. پزشک باید وضعیت شما را بررسی کند و تصمیم بگیرد که آیا تزریق پی آر پی برای شما گزینه مناسبی است یا خیر. پزشک ممکن است اطلاعات دقیقی در مورد تزریق‌های مکرر یا تعداد جلسات به شما ارائه کند.

ممنوعیت مصرف داروهای خاص

در برخی از موارد پزشک ممکن است شما را از مصرف برخی از داروها یا مکمل‌های خاص منع کند. به طور مثال در صورت مصرف آسپرین و داروهای ضد التهابی، با دستور پزشک این داروها باید به مدت مشخصی قطع شوند.

افزایش مایعات و هیدراتاسیون

قبل از تزریق پی آر پی سعی کنید آب زیادی مصرف کنید تا بدن شما هیدراته شود. این کار می‌تواند به بهبود جریان خون و تسریع فرایند ترمیم بافت‌ها به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰۰ درصد درمان قطعی زانو درد با پی آر پی زانو

عدم انجام تمرینات سنگین

قبل از شروع درمان بهتر از تمرینات سنگین یا فعالیت‌های ورزشی شدید را که به زانوی شما آسیب وارد می‌کند را کنار بگذارید. این کار باعث کاهش خطر آسیب و ترمیم سریعتر بافت‌های زانو می‌شود.

عدم مصرف الکل و دخانیات

قبل از تزریق پی آر پی زانو از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید. عدم توجه به قطع مصرف این مواد می‌تواند فرایند ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده را با مشکل مواجه کند.


نکات قبل از تزریق پی آر پی زانو 


???? نکات بعد از تزریق پی آر پی زانو

توجه به مراقبت‌های پس از تزریق پی آر پی زانو بسیار اهمیت دارد تا بافت‌های زانو سریع‌تر ترمیم شود و خطر هرگونه عارضه جانبی به حداقل برسد. مهم‌ترین نکات تزریق پی آر پی زانو پس از اتمام جلسات عبارتند از:

استراحت کافی

داشتن استراحت کافی پس از اتمام جلسات تزریق پی آر پی بسیار اهمیت دارد. پس از تزریق ممکن است پزشک از شما بخواهد تا فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های خاص را کنار بگذارید و همین امر به فرایند و ترمیم سلول‌ها کمک خواهد کرد. 

استفاده از داروهای تجویزی

پس از اتمام درمان ممکن است پزشک یک سری داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی یا داروهای تسکین‌دهنده درد را برای شما تجویز کند. در این صورت باید دقیقاً به دستورات او عمل کنید.

مراقبت از ناحیه تزریق

ناحیه تزریق پی آر پی باید کاملاً خشک و تمیز باشد. پس از اتمام دوره درمان به درخواست پزشک در مورد تعویض دستکش‌ها یا باندها توجه داشته باشید. از محلول‌های ضدعفونی‌کننده و راهکارهای مشابه استفاده نکنید، مگر اینکه پزشک به شما این موارد را توصیه کند.

پیگیری روند بهبودی از طریق ارتباط با پزشک

پس از اتمام طول درمان حتماً با پزشک خود در ارتباط باشید، چرا که ممکن است به تصویربرداری از طریق اشعه ایکس یا سونوگرافی را جهت ارزیابی نتایج تجویز کند و بخواهد محل تزریق را بررسی کند.

گزارش هرگونه عارضه جانبی

اگر با عارضه نادر یا علائم درد و ناراحتی از جمله عفونت، درد شدید، تب یا تغییرات غیر عادی در ناحیه تزریق مواجه شدید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. اگر به موقع پزشک خود را در جریان قرار دهید، راهکارهای درمانی لازم در اختیار شما قرار می‌گیرد و از آسیب‎‌های بیشتر جلوگیری می‌شود. 

???? برای درمان عارضه‌های زانو از طریق تزریق پی آر پی به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران مراجعه کنید تا مراقبت‌های لازم پس از اتمام دوره درمان در اختیار شما قرار گیرد. 

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

توجه به نکات تزریق پی آر پی زانو قبل از شروع فرایند درمان بسیار اهمیت دارد و اگر می‌خواهید علائم بهبودی در کوتاه‌ترین زمان مشاهده کنید، باید به نکات آمادگی قبل از تزریق و مراقبت‌های پس از اتمام دوره درمان را مد نظر قرار دهید. از جمله مهم‌ترین مواردی که باید قبل از شروع درمان به آن توجه کنید، انتخاب پزشک مجرد و متخصص است. اگر پزشک با فرایند تزریق آشنایی نداشته باشد، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به زانوی شما وارد کند. از این رو بسیار اهمیت دارد به کلینیک‌های تخصصی که دارای کادر پزشکی کارآزموده هستند، مراجعه کنید.

کلینیک دکتر ناصح یوسفی از جمله بهترین کلینیک‌های تزریق پی ‌آر پی در غرب تهران است که برای رفع بیماری‌های زانو از جمله تاندونیت، آرتروز، کشیدگی عضلات و... می‌توانید به این مرکز طب پزشکی مراجعه کنید. برای دریافت نوبت و مشاوره با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و نکات تزریق پی آر پی زانو

۱۰۰ درصد درمان قطعی زانو درد با پی آر پی زانو

۷ بازديد

???? ۱۰۰ درصد درمان قطعی زانو درد با پی آر پی زانو در صورتی که شدت تخریب زانو زیاد نباشد، امکان‌پذیر است. در علم پزشکی با قطعیت نمی‌توان در مورد روش‌های درمانی مختلف اظهار نظر کرد؛ اما روش پی آر پی از جمله متدهایی است که بسیاری از افراد پس از چند جلسه از آن نتایج مثبت گرفته‌اند. در ادامه این مقاله از کلینیک دکتر ناصح یوسفی باید اشاره کنیم که در این روش به دلیل اثرگذاری زیاد بر بافت‌های آسیب دیده زانو از طریق فاکتورهای رشد موجود در پلاسمای غنی از پلاکت در طول چند جلسه، علائم و نشانه‌های زانو درد شدید کاهش می‌یابد.

هرچه تعداد جلسات درمانی بیشتر باشد، به مراتب ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود. همچنین اگر پس از هر جلسه مراقبت‌های درمانی لازم را انجام دهید، زودتر علائم بهبودی را مشاهد خواهید کرد. چنانچه قصد درمان قطعی زانو درد از طریق تزریق پی آر پی زانو را دارید، به کلینیک دکتر ناصر یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید. کادر متخصص این کلینیک با استفاده از دانش پزشکی روز دنیا و استفاده از بهترین کیت‌های تزریق به شما کمک می‌کنند تا دردهای زانوی شما در کوتاه‌ترین زمان بهبود یابد.

???? آیا درمان قطعی زانو درد با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است؟

اگر شدت تخریب مفاصل زانو شدید نباشد، 100 درصد درمان قطعی زانو درد با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است. برای بیمارانی که دچار انواع بیماری‌هایی مثل تاندونیت زانو، گرفتگی عضلات و زانو درد شدید هستند، بسیار اهمیت دارد که بدانند آیا از طریق این روش می‌توانند به درمان قطعی خود امیدوار باشند یا خیر.

پلاکت درمانی یکی از راهکارهای نوین پزشکی است. در این روش به جای جراحی و تزریق استروییدها، به بیماران توصیه می‌شود و به تسریع روند بهبودی افراد کمک خواهد کرد. در این روش پلاسمای غنی از پلاکت از خون خود بیمار دریافت می‌شود. از این رو این ماده طبیعی با کمک به تحریک سلول‌های بنیادین، روند بهبود انواع بیماری‌های زانو را تسریع می‌کند. پلاسمای غنی از پلاکت حاوی فاکتورهای رشد متعددی است که در درمان مفاصل آسیب دیده و بافت‌هایی که دچار تخریب شده‌اند موثر است. بنابراین در افرادی که شدت عارضه زیاد نیست، می‌توانند در کنار فیزیوتراپی و برنامه‌های تقویتی این روش را امتحان کنند. 

در آن دسته از بیمارانی که دچار عارضه یا آرتروز یا سائیدگی زانو هستند، اگر شدت تخریب مفاصل بیش از اندازه باشد، تزریق پی آر پی به کاهش علائمی مانند تورم و التهاب و زانو درد شدید کمک می‌کند. در چنین افرادی ۱۰۰ درمان قطعی زانو درد با پی آر پی زانو امکان‌پذیر نیست. از این رو فقط می‌توانند برای افزایش دامنه حرکتی زانو از طریق این روش اقدام کنند.


آیا درمان قطعی زانو درد با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است؟ 


???? فواید درمان زانو درد با تزریق پی آر پی زانو

بیماران زیادی تاکنون از تزریق پی ‌آر ‌پی زانو نتایج مثبت دریافت کرده‌اند. برخی از افراد تنها پس از یک دوره درمانی ۶ تا یک ساله شاهد از بین رفتن علائمی چون التهاب و افزایش دامنه حرکتی زانوی خود بودند و حتی نیاز به جراحی و تعویض مفصل زانو ندارند. در مجموع درمان از طریق پی ‌آر پی زانو مزایا و فوایدی به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

1- عدم نیاز به جراحی و تعویض مفصل زانو

2- از بین رفتن آسیب‌های تاندون‌ زانو

3- کاهش آسیب‌های عصبی به بافت‌های اطراف زانو

4- کاهش تورم و التهابات مفاصل

5- بازسازی سلول‌ها و ترمیم بافت های آسیب دیده زانو

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو + قیمت و عوارض

6- افزایش دامنه حرکتی زانو پس از چند جلسه درمانی

7- ماندگاری بیشتر نسبت به سایر روش‌ها از جمله تزریق کورتیزون و دارو درمانی


فواید درمان زانو درد با تزریق پی آر پی زانو 


???? اهمیت مراجعه به پزشک متخصص

برای جلوگیری از عوارض تزریق پی آر پی، بهتر است مراحل درمان را تحت نظر پزشکانی که با فرایند تزریق و استانداردسازی این محلول آشنایی دارند، پیگیری کنید. عفونت، آسیب به ستون فقرات شوید و آسیب به  بافت های زانو از جمله خطرات احتمالی تزریق پی آر پی است. از این رو اگر پزشک معالج با چگونگی تزریق آشنایی نداشته باشد، ممکن است دچار عارضه‌های مختلف شوید.

برای انجام تزریق پی آر پی زانو به کلینیک دکتر ناصر یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی‌ آر‌ پی زانو در غرب تهران شماره تلفن 09039290599 تماس حاصب بفرمائید

حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبدهی آنلاین بهرمند شوید

???? درمان قطعی زانو درد با prp در کلینیک دکتر ناصر یوسفی

چنانچه شدت آسیب‌های وارده به زانو باعث ایجاد درد شدید التهاب و تورم شده است، می‌توانید برای تزریق پی آر پی به عنوان بهترین راه جایگزین درمانی استفاده کنید. بسیاری از افراد با مشاهده نتایج مثبت این روش را به عنوان بهترین متد جهت کاهش دردهای زانو می‌دانند. مراجعین بسیاری اعلام کرده‌اند که ۱۰۰ درمان قطعی زانو درد با پی ‌آر ‌پی زانو امکان‌پذیر است و شاهد بهبود عملکرد مفاصل زانوی خود بوده‌اند.

???? برای تزریق پی آر پی به صورت ایمن از طریق کیت‌های استاندارد و تحت نظر پزشکان مجرب و کارآزموده به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. کادر پزشکی این کلینیک با داشتن سابقه تزریق برای بیماران و دریافت نتایج موفقیت آمیز به بهترین شکل فرایند درمان را برای شما انجام می‌دهند و شما می‌توانید پس از هر جلسه مراقبت‌های ویژه و برنامه‌های تقویتی برای افزایش دامنه حرکتی زانو دریافت کنید. برای دریافت نوبت با شماره‌های زیر در تماس باشید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

۱۰۰ درمان قطعی زانو درد با پی آر پی زانو در صورتی که شدت تخریب مفاصل زیاد نباشد، امکان‌پذیر است. در بیمارانی که دچار ساییدگی و آرتروز زانو هستند، تزریق پی ‌آر‌ پی فقط می‌تواند برای تسکین علائم تسکین درد زانو مؤثر باشد. به‌علاوه افرادی که دارای مشکلاتی چون گرفتگی عضلات، پارگی جزئی تاندون‌ها هستند می‌توانند در کنار روش‌هایی مانند فیزیوتراپی این روش را نیز امتحان کنند. 

میزان ماندگاری تزریق پی آر پی با تعداد جلسات درمانی رابطه مستقیم دارد. اگر تعداد جلسات به مدت یک سال ادامه داشته باشد، محدودیت حرکتی زانو نیز از بین خواهد رفت و می‌توانند علائم بهبودی را مشاهده کنند. برای تزریق پی آر پی در زانو به کلینیک دکتر ناصح یوسفی با بهترین کادر پزشکی مراجعه کنید تا نتایج مثبتی از فرایند درمان تحت نظر پزشکان متخصص را مشاهده نمایید. جهت دریافت مشاوره با شماره مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید. 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و ۱۰۰ درصد درمان قطعی زانو درد با پی آر پی زانو

 

پی آر پی زانو + قیمت و عوارض

۴ بازديد

???? اطلاع از فرایند تزریق پی آر پی زانو قیمت و عوارض آن برای افرادی که می‌خواهند از طریق این روش برای درمان عارضه‌های زانو اقدام کنند، بسیار اهمیت دارد. ‏پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت یکی از روش‌های درمانی جدید است که نسبت به روش‌های دیگر از جمله جراحی یا تعویض مفصل زانو تأثیر بیشتری دارد و افراد می‌توانند پس از چند جلسه علائم بهبودی را مشاهده کنند. چنانچه قصد انجام درمان بیماری‌های زانو از طریق پی آر پی را دارید، با کلینیک دکتر ناصح یوسفی در تماس باشید و اطلاعات لازم را در ارتباط با مراحل درمان دریافت نمایید.

قیمت جلسات پی آر پی زانو بستگی به شدت عارضه و میزان تخریب مفاصل زانو دارد. به طور مثال افرادی که دچار آرتروز هستند، باید تعداد جلسات بیشتر برای تزریق داشته باشند. از سوی دیگر برای جلوگیری از عوارض پی آر پی درمانی شما باید حتماً به کلینیک‌های تخصصی با داشتن کادر پزشکی مجرب مراجعه کنید. برای اطلاع از فرانید تزریق پی آر پی زانو قیمت و عوارض احتمالی این روش، با کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک تزریق پی آر پی در تماس باشید.

???? تزریق پی آر پی زانو و تأثیر آن بر زانو درد

پی آر پی زانو یا تزریق پلاسمای غنی از پلاکت روش درمانی جدیدی است که در آن پلاسمای خون فرد دارای تعداد بالای پلاکت است. در فرایندی که در آن پلاکت‌ها از سایر اجزای خون جدا می‌شوند، محلول به دست آمده به مفاصل زانو تزریق می‌شود.

پلاکت‌ها دارای فاکتورهای رشد هستند که برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده و کاهش تورم زانو بسیار کمک‌کننده است. در این روش معمولاً برای درمان سائیدگی، آسیب‌های تاندون زانو، آسیب‌های عصب زانو از روش پی آر پی استفاده می‌شود. افراد پس از چند جلسه می‌توانند شاهد کاهش میزان التهابات باشند و تأثیر آن را بر بازیابی محدودیت حرکتی زانو مشاهده کنند.

???? قیمت تزریق پی آر پی در زانو

قمیت تزریق پی آر پی زانو هر سال چند درصد افزایش می‌یابد. چنانچه به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید، به دلیل استفاده از کیت‌های پیشرفته و استاندارد باید هزینه بیشتری بپردازید. برای تخمین دقیق قیمت پی آر پی باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. عوامل متعددی بر هزینه تزریق پی آر پی زانو تأثیر دارند که در ادامه برخی از آنها اشاره کردیم.

ناحیه تزریق

اگر تزریق پی ‌آر پی در مفاصل بزرگ زانو انجام شود، هزینه بیشتری دریافت می‌شود. اما اگر در مفاصل کوچک مانند کشکک زانو تزریق انجام شود، هزینه کمتری را باید بپردازید.

تعداد جلسات پی آر پی درمانی

به طور معمول برای دریافت نتیجه مطلوب، تزریق پی آر پی باید ۲ تا ۳ جلسه انجام شود. برخی از بیماران ممکن است به جلسات بیشتر درمانی نیاز داشته باشند و مطابق آن باید قیمت بیشتری دریافت کنند.


قیمت تزریق پی آر پی در زانو | کلینیک دکتر ناصح یوسفی 


نوع و تعداد کیت‌های مصرفی

در تزریق پی آر پی، استفاده از کیت‌های باکیفیت و دستگاه‌های جدیدتر معمولاً در فعالیت پلاکت‌ها اثرگذار است. در کلینیک‌هایی که از کیت‌های استاندارد استفاده می‌شود، قاعدتاً باید هزینه بیشتری بپردازید.

تجربه و مهارت پزشکان

پزشکان متخصص و با تجربه هزینه بیشتری را دریافت خواهند کرد. مهارت پزشک در تزریق پی ‌آر‌ پی تأثیر زیادی بر نتیجه درمان دارد. از این رو اگر به کلینیک‌های تخصصی که دارای پزشکان مجرب هستند مراجعه کنید، قیمت تزریق prp بیشتر خواهد بود.

مکان انجام تزریق پی آر پی زانو

کلینیک‌های تخصصی هزینه بیشتری نسبت به بیمارستان‌های دولتی از بیماران دریافت می‌کنند. برخی از بیمارستان‌ها تعرفه خاصی برای تزریق پی آر پی در نظر می‌گیرند. از سوی دیگر ممکن است پزشک آزمایش خون و حتی تصویربرداری مانند اشعه ایکس یا ام آر آی را تجویز کنند. علاوه‌بر این شما باید هزینه داروهای بی‌حسی را بپردازید. بنابراین ممکن است مجموع قیمت تزریق پی آر پی افزایش یابد.

???? رایج‌ترین عوارض تزریق پی آر پی زانو

تزریق پی آر پی زانو در کل یک روش ایمن است، با این حال ممکن است مانند هر روش درمانی عوارض جانبی محدودی داشته باشد. خطرات و عارضه‌های احتمالی تزریق prp زانو شامل موارد زیر است:

وجود درد در محل تزریق

بیماران ممکن است پس از تزریق احساس درد خفیفی داشته باشند. دردهای ایجاد شده در ناحیه زانو معمولاً پس از چند جلسه از بین می‌رود.


رایج‌ترین عوارض تزریق پی آر پی زانو 


ایجاد عفونت

اگر تزریق پی آر پی زانو توسط پزشک متخصص انجام نشود، ممکن است خطر عفونت را به همراه داشته باشد.

آسیب عصبی بر اطراف محل تزریق

آسیب به اعصاب زانو در صورتی اتفاق می‌افتد که فرایند درمان تحت نظارت پزشک متخصص انجام نشود.

واکنش‌های آلرژیک

از آنجا که پلاسمای غنی از پلاکت از خون فرد گرفته می‌شود، خطر واکنش آلرژیک وجود داشته ندارد، با این وجود قبل از انجام پی ‌آر‌ پی با پزشک متخصص مشورت کنید.

???? برای جلوگیری از عوارض تزریق پی آر پی به کلینیک دکتر ناصح یوسفی با داشتن کادر پزشکی مجرب و کارآزموده مراجعه کنید. پزشکان این کلینیک به علت آشنایی با روش‌های استانداردسازی و محل تزریق پی آر پی در مفاصل زانو فرایند درمان را به صورت ایمن برای شما انجام می‌دهند. برای دریافت نوبت و مشاوره با شماره‌های زیر در تماس باشید و اطلاعات لازم را در ارتباط با فرایند تزریق پی آر پی زانو قیمت و عوارض احتمالی این متد درمانی دریافت کنید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

 اطلاع از فرایند تزریق پی آر پی زانو قیمت و عوارض آن برای بیماران بسیار اهمیت دارد. پی آر پی درمانی یکی از روش‌های نوین در علم پزشکی است که به درمان عارضه‌های زانو از جمله آرتروز، تاندونیت، آسیب عصب‌های زانو کمک می‌کند و طی چند جلسه می‌توانید علائم بهبودی را مشاهده نمایید.

قیمت تزریق پی آر پی زانو تحت تأثیر نوع کلینیک، پزشکان متخصص، تعداد جلسات، تعداد و انواع کیت‌های مصرفی است. از سوی دیگر برای پیشگیری از خطرات و عارضه‌های جانبی باید به کلینیک‌های تخصصی دارای پزشکان مجرب مراجعه کنید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک‌ تزریق پی ‌آر پی در غرب تهران است. شما می‌توانید تحت نظر مجرب‌ترین ارتوپد‌های کشور فرایند درمان را طی کنید و مراقبت‌های لازم را پس از هر جلسه تزریق دریافت کنید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و پی آر پی زانو + قیمت و عوارض

درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو

۵ بازديد

???? بسیاری از افراد در ارتباط با درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو سؤال دارند و می‌خواهند بدانند این روش برای درمان این عارضه جواب می‌دهد یا خیر. در ادامه این مقاله از سایت کلینیک دکتر ناصح یوسفی به این سوال پاسخ می‌دهیم. تزریق پی آر پی یک روش درمانی جدید برای تسکین زانو درد شدید است و در حال حاضر به عنوان یکی از متدهای ایمن و مؤثر شناخته می‌شود. 

پی آر پی که از خون افراد دریافت می‌شود، دارای فاکتورهای رشد بسیاری است که در بازسازی و ترمیم بافت‌ها، سرعت بخشیدن به ترمیم نسوج و بهبود عملکرد مفاصل بسیار نقش دارد و دردهای زانو را درمان می‌کند. در مواردی که سائیدگی زانو زیاد باشد، این روش تنها می‌تواند بر کاهش دردها و التهابات ناشی از آرتروز تأثیر داشته باشد. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و تخصصی این روش را تجربه کنید. برای انجام پی آر پی زانو برای رفع دردهای ناشی از آرتروز زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران مراجعه کنید.

???? موارد استفاده از پی آر پی برای درمان آرتروز زانو

درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو در دراز مدت و طی جلسات طولانی امکان‌پذیر است. اما اگر شدت ساییدگی مفاصل بیش از اندازه باشد، فقط می‌تواند برای تسکین و کاهش التهابات مؤثر باشد. موارد استفاده از پی آر پی برای درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو شامل موارد زیر است:

1- زمانی که مفاصل ثانویه در آرتروز دچار درد شدید هستند و در مواردی که درمان‌های محافظه‌کارانه با موفقیت انجام نگرفته است.

2- مواقعی که مفصل زانو را نتوان تعویض کرد و زمانی که بیماران قصد به تعویق انداختن جراحی را داشته باشند.

3- در شرایطی که فیزیوتراپی برای تقویت مفاصل موفقیت‌آمیز نبوده است.

4- افرادی که به داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن حساسیت زیادی دارند و این داروها درد آنها را تسکین نمی‌دهد و در صورتی که تزریق آستروئید جوابگو نباشد و بیمار نمی‌خواهد هیچ دارویی تزریق کند.


 موارد استفاده از پی آر پی برای درمان آرتروز زانو | کلینیک دکتر ناصح یوسفی 


???? مزایای درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو

فواید درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو عبارتند از:

کاهش علائم آرتروز زانو

درمان آرتروز زانو با پی آر پی برای افرادی که دارای زانو درد شدید هستند، اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارد. از آنجا که فاکتورهای رشد فیبرولاست سینوویال و هپاتوسیت در ماده پلاکت وجود دارد، بازیابی غلظت غلظت اسید هیالورونیکبا روش پی آر پی به خوبی انجام می‌شود. در نهایت باعث توقف پیشرفت بیماری می‌شود و بافت‌های آسیب دیده در چند جلسه بهبود می‌یابند. 

کاهش التهابات مفصل زانو

پی آر پی به عنوان یک روش پیشرفته می‌تواند روند بهبودی افراد را تسریع کند. به خصوص در درمان آرتروز زانو با پی آر پی، در مدت کوتاهی شاهد کاهش درد و التهابات و تورم خواهید بود.

در روش درمانی پی آر پی پلاکت از خون بیمار دریافت می‌شود. پس از آن ماده‌ای که تولید شده به مفصل زانو تزریق می‌شود. در این روش افراد هیچگونه دردی را درد و عارضه‌ای را نخواهند داشت و همین باعث رضایت بسیاری از بیماران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد

???? موارد منع درمان سائیدگی زانو با پی آر پی

اگر درمان قطعی آرتروز زانو با پی ‌آر پی زانو امکان‌پذیر است، اما در برخی از شرایط بهتر است از این روش استفاده نکنید:

1- افرادی که دارای شرایط پزشکی خاصی هستند و تزریق پی آر پی وضعیت آنها را بدتر می‌کند یا باعث گسترش بیماری می‌شود. به طور مثال عفونت فعال، بیماری متاستاتیک یا بیماری‌های پوستی خاص که باعث حاد شدن وضعیت بیمار می‌شود.

2- بیمارانی که دارای اختلالات خون هستند.

3- افرادی که در حال درمان انعقاد خون هستند و قادر متوقف کردن درمان خود نیستند.

4- خانم‌های باردار

5- افرادی که دچار کم‌خونی هستند.


موارد منع درمان سائیدگی زانو با پی آر پی 


???? مراحل درمان آرتروز زانو

در فرایند درمان قطعی آرتروز زانو با این روش، پزشک ابتدا خون بیمار را دریافت می‌کند و در مرحله بعد نمونه خون را در یک سانتریفیوژ قرار می‌دهد. به منظور جداسازی اجزای خون و ایجاد سوسپانسیون غلیظ از پلاکت‌ها در پلاسما این فرایند انجام می‌شود. برخی از تغییرات در این مراحل اتفاق می‌افتد که می‌تواند غلظت‌های متفاوتی را ایجاد کند. پزشک پی آر پی را در در فضای مفصلی زانو تزریق می‌کند و برای اینکه بتواند فرایند تزریق را کنترل کند، احتمال دارد از اولتراسوند برای نمایش مفصل زانو استفاده کند.

???? اهمیت درمان در کلینیک‌های تخصصی تزریق prp

پس از انجام این کار باید مدتی استراحت کنید. ممکن است پس از اتمام هر جلسه، علائم زانو درد شدید و گرفتگی زانو را تجربه نمایید. توجه داشته باشید برای تزریق پی آر پی حتماً باید به کلینیک‌های تخصصی دارای کادر پزشکی مجرب مراجعه کنید. پی آر پی باید در یک فضای مشخص از مفصل زانو تزریق شود و هرگونه اشتباه در فرایند تزریق موجب عوارض خطرناکی مانند عفونت یا آسیب به ستون فقرات می‌شود.

???? برای درمان آرتروز زانو از طریق پی آر پی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی درمانی در غرب تهران مراجعه کنید. برای دریافت نوبت و مشاوره در رابطه با فرایند درمان با شماره‌های زیر در تماس باشید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

 خلاصه مطالب

درمان قطعی آرتور زانو با این روش در شرایط امکان‌پذیر است که تخریب مفاصل زانو به طور کامل اتفاق نیفتاده باشد. روش پی ‌آر ‌پی در بازسازی و ترمیم بافت‌ها و بهبود عملکرد مفاصل زانو تأثیر زیادی دارد. افرادی که از روش‌های درمانی دیگر از جمله فیزیوتراپی جواب نگرفته‌اند و مایل به انجام جراحی نیستند، می‌توانند این روش را امتحان کنند.

اما برای افرادی که زانوی آنها مفاصل زانو دچار تخریب و پوسیدگی زیادی شده است، تزریق پی آر پی طی جلسات متعدد، می‌تواند به کاهش درد و التهابات کمک کند. هر چقدر تعداد جلسات پی آر پی درمانی بیشتر باشد، ماندگاری تزریق بیشتر خواهد بود. برای درمان آرتور زانو از طریق تزریق پی آر پی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره در ارتباط با فرایند درمان و تعداد جلسات مورد نیاز با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و درمان قطعی آرتروز زانو با پی آر پی زانو 

مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد

۵ بازديد

???? مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد و عارضه باید تحت نظر پزشکان متخصص و در کلینیک‌های معتبر باشد. کلینیک دکتر ناصح یوسفی با برخورداری از کادر پزشکی مجرب و دستگاه‌های استاندارد، آماده ارائه خدمات مربوط به تزریق پی آر پی برای رفع عارضه‌های زانو است. در این مرکز با ارائه مراقبت‌های درمانی لازم، فرایند تزیق prp برای شما بیماران گرامی انجام می‌شود.

مراحل تزریق پی آر پی شامل گرفتن خون بیمار، آماده‌سازی پلاسمای غنی از پلاکت و تزریق پلاسمای آماده شده در داخل مفصل زانو است. پس از هر مرحله تزریق، پزشک متخصص باید برنامه درمانی شخصی را در اختیار شما قرار دهد تا روند بهبودی شما تسریع یابد. علاوه بر این در طول درمان نیز پزشک باید نظارت کامل بر فرایند تزریق داشته باشد تا دچار هیچگونه عوارض جانبی نشوید. برای درمان انواع مشکلات زانو از طریق پی آر پی درمانی، با کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران در تماس باشید.

???? مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد چیست؟

مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد شامل گرفتن خون بیمار، آماده کردن پلاسمای حاوی پلاکت با سانتریفیوژهای مخصوص و در نهایت تزریق این ماده به ناحیه مورد نظر است. تزریق پی آر پی زانو به صورت سرپایی است و انتظار می‌رود کم‌تر از دو ساعت به طول بینجامد.

مرحله اول: گرفتن خون

در گام اول ابتدا مقدار کمی از خون بیمار از ورید بازو دریافت می‌شود و در داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد تا به غلظت کافی برسد. معمولاً برای این کار حدود 60 میلی‌لیتر خون لازم است و پزشک خون را از طریق سوزن پروانه‌ای و سرنگی می‌گیرد که قبلاً با مواد ضدانعقاد پر شده است.


مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد چیست؟ 


مرحله دوم: آماده‌سازی پی آر پی

محلول پی آر پی از طریق دستگاه سانتریفیوژ تهیه می‌شود. پس از دریافت خون بیمار، گلبول‌های سفید و قرمز جدا می‌شوند تا محلول غلیظی به دست آید. سپس ویال خون در سانتریفیوژ قرار می‌گیرد و با سرعت بالا چرخانده می‌شود. در اولین مرحله اجزای سلولی و پلاکت‌ها از خون تجزیه می‌شود و در ادامه گلبول‌های قرمز که 45%  خون فرد را تشکیل می‌دهند به انتهای ویال رانده می‌شوند.

محلول پی آر پی حاوی گلبول‌های سفید و پلاکت لایه رقیق میانی است که کمتر از یک درصد از خون حاوی پلاکت را تشکیل می‌دهد. لایه رویی، باقیمانده پلاسمای با غلظت پایین پلاکت‌هاست که ۵۵ درصد خون سانتریفیوژ شده را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو در تسکین درد موثر است؟

در ادامه پلاسمای غنی از پلاکت از بقیه نمونه استخراج می‌شود و برای استفاده داخل سرنگ ریخته می‌شود. این محمول معمولاً با کلرید کلسیم، ترومبین گاوی یا ترومبین اتولوگ قابل استفاده خواهد بود. تغییراتی که در مراحل درمان وجود دارد از جمله سرعت چرخش خون در سانتریفیوژ یا زمان غلظت پلاسما، بر روی ترکیب نهایی پی آر پی تاثیرگذار است. پزشک میزان غلظت پلاکت، وجود گلبول‌های سفید و حجم تزریق را بر اساس نیاز درمانی تعیین می‌کند.


مرحله دوم: آماده‌سازی پی آر پی | کلینیک دکتر ناصح یوسفی 


مرحله سوم: تزریق پلاسما در مفصل زانو

برای تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، ابتدا باید زانو با مواد ضدعفونی کننده مانند پد و الکل به خوبی تمیز شود. سپس پزشک زانو را به صورت موضعی بی‌حس خواهد کرد و محلول پی آر پی داخل مفصل زانو تزریق می‌شود. در ادامه از بیمار می‌خواهد که عضلات خود را شل کند تا تزریق راحت‌تر شود و درد کمتری را احساس کند. پزشک مقدار کمی پی‌ آر‌ پی (۳ تا ۶ میلی لیتر) را با سرنگ داخل کپسول مفصلی تزریق می‌کند.

برای مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد، حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشکان مجرب تزریق را در محل مناسب زانو انجام می‌دهند، چرا که پی آر پی باید مستقیماً در کپسول مفصلی تزریق شود. برای این کار پزشکان از تجهیزات تصویربرداری از جمله سونوگرافی یا فلوئوروسکوپی برای تعیین محل دقیق تزریق استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند که تزریق در فضای مفصل دردناک انجام می‌شود.

زنان باردار به هیچ عنوان نباید از فلوئوروسکوپی استفاده کنند. در صورت تصویربرداری با دستگاه سونوگرافی، باید از ژل مخصوص بر روی پوست نزدیک محل تزریق استفاده شود. پزشک که پروب سونوگرافی را بر روی پوست فشار می‌دهد، تصویر زنده از مفصل روی نمایشگر نشان داده می‌شود تا پزشک بتواند آن را به دقت بررسی کند.


مرحله سوم: تزریق پلاسما در مفصل زانو | کلینیک دکتر ناصح یوسفی 


???? درد بعد از تزریق پی آر پی زانو 

در حین تزریق پی آر پی زانو احتمالاً درد خفیف و فشار کمی را احساس خواهید کرد. این درد عموماً ۵ دقیقه پس از تزریق به اوج می‌رسد و ظرف ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کمتر می‌شود. فشار بر روی مفصل زانو عمدتاً به خاطر ورود حجم مایع است که فشار غیر عادی را ایجاد می‌کند. در چنین شرایطی مایع به سرتاسر مفصل یا بافت زانو پخش می‌شود.

درد محل تزریق در دو هفته اول بیشتر می‌شود و چند هفته طول می‌کشد تا بهبودی محسوس برای افراد حاصل شود. از سوی دیگر تعداد دفعات تزریق به وضعیت هر بیمار و صلاحدید پزشک بستگی دارد. لازم باشد چند تزریق چند هفته‌ای و چند ماهه صورت بگیرد، تزریق متعدد انجام می‌شود.

در این شرایط پزشک خون را یک بار در همان جلسه اول می‌گیرد و باقیمانده پی آر پی را در جلسه اول منجمد خواهد کرد و در تزریق‌های بد از آن یخ‌زدایی می‌شود. برخی از افراد معتقدند منجمد کردن پی ‌آر ‌پی اثر نامطلوبی بر درمان دارد و ترجیح می‌دهند هر تزریق جداگانه از بیمار خون بگیرند.

???? آمادگی برای تزریق پی آر پی زانو 

برای شروع مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد افراد باید حتماً به یک سری نکات قبل از شروع فرایند درمان توجه کنند تا عوارض تزریق کاهش یابد:

مصرف داروهای غیراستروئید مانند ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسن را حداقل ۱۰ روز قبل از تزریق متوقف کنید. مصرف این داروها برای تسکین درد ایرادی ندارد، اما به مدت ۲۴ ساعت نباید بیش از ۳۵۰۰ میلی‌گرم استامینوفن را مصرف نمایید.

از ۵ روز قبل از تزریق پی آر پی به هیچ عنوان داروهای ضدانعقاد مصرف نکنید. اگر به دلیل بیماری‌های قلبی باید هر روز آسپرین مصرف نمایید، از پزشک خود بخواهید به طور موقت دارو را قطع کند. به‌علاوه از دو ماه قبل نباید داروهای کورتیکواستروئیدی را در ناحیه درمان تزریق کنید. مصرف کورتیکواستروئیدهای سیستمی نیز از یک ماه قبل از تزریق به طور کامل ممنوع است.

مکمل‌هایی مانند ویتامین E، روغن ماهی و ویتامین آ از یک هفته قبل از تزریق باید متوقف شوند. از یک هفته پیش از شروع تزریق پی آر پی نیز از مصرف مشروبات الکلی جداً پرهیز کنید.

روز قبل از درمان حداقل ۴ لیوان آب بنوشید. به علاوه 3 ساعت مانده به تزریق حداقل ۳ لیوان آب را مصرف کنید. همچنین اگر دارای حساسیت به درمان‌های مختلف از جمله حساسیت به لاتکس هستید، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید.

مراحل انجام پی آر پی زانو در کلینیک دکتر ناصح یوسفی

???? برای تزریق پی آر پی حتماً به مراکز معتبر معالجه کنید، زیرا پزشکان باید بدانند که تزریق را چگونه و در چه محلی از زانو انجام دهند. اگر تزریق به خوبی انجام نشود، ممکن است دچار عارضه‌های جبران‌ناپذیری شوید. برای انجام پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی غرب تهران مراجعه کنید. پزشکان برای شروع مراحل انجام پی آر پی زانو، نکات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

مراحل انجام پی ‌آر پی زانو بدون درد شامل دریافت خون بیمار، آماده‌سازی پلاسمای غنی از پلاکت و تزریق پی آر پی داخل مفصل زانو است. برای شروع فرایند درمان عارضه‌های زانو از جمله آرتروز، کشیدگی عضلات و تحریک بافت‌های زانو حتماً به کلینیک‌های معتبر و تخصصی مراجعه کنید، چراکه پزشک باید با نحوه تزریق در مفصل زانو آشنایی داشته باشد. اشتباه در فرایند درمان می‌تواند باعث عوارض جدی از جمله آسیب به بافت‌های زانو و عفونت شود.

برای انجام پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی دارای کادر درمان مجرب و متخصص در زمینه تزریق پی آر پی مراجعه کنید. در این کلینیک با استفاده از دستگاه‌های استاندارد و برخورداری از تجهیزات تصویربرداری از جمله سونوگرافی، تزریق پی آر پی برای شما انجام می‌شود و مراقبت‌های لازم پس از هر جلسه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و مراحل انجام پی آر پی زانو بدون درد