شنبه ۰۶ مرداد ۰۳

پی آر پی زانو در تسکین درد موثر است؟

تزریق پی آر پی یک روش درمانی نوین است که با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت (یا پی آر پی)، بهبود عملکرد مفاصل را امکان‌پذیر می‌سازد.

پی آر پی زانو در تسکین درد موثر است؟

۷ بازديد

???? پی آر پی زانو در تسکین درد و التهابات زانو بسیار مؤثر است و شما تنها در چند جلسه علائم بهبودی را مشاهده خواهید کرد. در ادامه مقاله در سایت کلینیک دکتر ناصح یوسفی تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می‌تواند باعث کاهش زانو درد شدید، افزایش روند ترمیم تاندون‌ها، عضلات آسیب دیده و حتی درمان کشیدگی رباط صلیبی شود.

سلول‌های پلاکت در خون مهمترین فاکتورهایی هستند که نقش زیادی در ترمیم و بهبود عضلات و مفاصل آسیب دیده دارند. پی آر پی در کنار فرایند ترمیم، می‌تواند باعث افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های آسیب دیده شده و میزان درد را به طور موثری کاهش دهد. برای انجام پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص این کلینیک به شما در درمان علائم زانو درد کمک خواهند کرد.

???? تأثیر تزریق پی آر پی در کاهش درد زانو

بسیاری از افراد در ارتباط با تأثیر تزریق پی آر پی زانو در تسکین درد سؤال دارند. پی آر پی درمانی یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم بافت‌های ملتهب زانو است و به دلیل داشتن مواد طبیعی، به ترمیم و بازسازی عضلات و مفاصل کمک می‌کند.

هدف از تزریق پی آر پی بهره‌گیری از قابلیت تحریک فاکتورهای رشد برای کاهش درد، بهبود کارکرد مفصل زانو و ترمیم آسیب‌های غضروفی است. برخی از پزشکان متخصص نیز بر این باور هستند که تزریق prp می‌تواند التهاب مفاصل ناشی از ساییدگی را مهار کرده و سرعت پیشروی آرتروز را کاهش دهد.

پی آر پی می‌تواند فرایند غضروف‌سازی را تحریک کرده و با افزایش مایع مفصلی زانو نقش روان‌کننده طبیعی را داشته باشد. بنابراین با کاهش اصطکاک استخوان‌ها پی آر پی می‌تواند باعث رفع احساس درد زانو شود.


تأثیر تزریق پی آر پی در کاهش درد زانو 

???? تأثیر تزریق prp در ترمیم بافت‌های آسیب دیده زانو

زمانی که مفاصل زانو دچار التهاب می‌شوند، ممکن است بافت‌های اطراف این ناحیه از بدن نیز آسیب ببینند. همین امر باعث ایجاد محدودیت حرکتی برای افراد می‌شود. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت روند ایجاد سلول‌های جدید را از طریق افزایش سطح گردش خون در ناحیه ملتهب افزایش می‌دهد و نقش زیادی در ترمیم بافت‌های آسیب دیده دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که پی آر پی در تسکین دردهای ناشی از بیماری‌هایی چون آرتریت بسیار موثر است و در این روش فرایند ترمیم بافت‌ها به شکل موثری انجام می‌شود.

???? تفاوت تزریق پی آر پی و کورتیزون در تسکین درد زانو

پی آر پی زانو در تسکین درد و التهابات زانو نسبت به روش‌های دیگر از جمله تزریق کورتیزون و استروئیدها موثرتر است. برخی از پزشکان برای این عقیده هستند که تزریق استروئیدها به مرور زمان می‌تواند باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن افراد شود، اما روش‌های جایگزین غیر تهاجمی مانند prp درمانی در ترمیم بافت‌ها و تسکین زانو درد شدید ارجحیت دارند.

تزریق پلاسما در  روزهای اول، باعث درد شدید در ناحیه زانو می‌شود که این مشکل پس از ۳ الی ۷ روز برطرف می‌شود و به تدریج روند بهبودی آغاز خواهد شد. این فرایند در تزریق استروئیدها برعکس است؛ به طوری که پس از تزریق، بیمار به سرعت شاهد بهبود علائم زانو درد است، ولی اثر آن فقط چند هفته ماندگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو

از این رو توصیه می‌کنیم در کنار روش‌هایی مانند فیزیوتراپی، پی آر پی درمانی را امتحان کنید. برای انجام تزریق باید به کلینیک‌های تخصصی و معتبر مراجعه نمایید تا عوارض آن به حداقل برسد. کلینیک دکتر ناصح یوسفی با داشتن کادر مجرب پزشکی در کوتاه‌ترین زمان به شما در تسکین زانو درد شدید کمک خواهد کرد.

تفاوت تزریق پی آر پی و کورتیزون در تسکین درد زانو

???? دوران بهبود پس از تزریق پی آر پی زانو چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً دوران بهبود پس از تزریق پی‌ آر پی جهت تسکین درد تنها چند روز طول می‌کشد. پس از فرایند تزریق و اتمام جلسات، روند بهبود عارضه‌های زانو آغاز خواهد شد و علائم زانو درد شدید را مشاهده خواهید کرد. اگر برای رفع دردهای ناشی از آرتروز زانو از روش prp استفاده کردید، باید انتظار داشته باشید که در مدت ۳ الی ۷ روز شدت التهابات کاهش یابد.

چنانچه برای رفع درد تاندونیت از این روش استفاده کنید، معمولاً نتایج حاصل از درمان ۳ الی ۴ ماه به دست می‌آید. در خصوص درمان پارگی رباط صلیبی، تسکین درد ناشی از این عارضه حدوداً یک هفته طول می‌کشد تا میزان التهابات و تورم کاهش پیدا کند. در مجموع پس از اتمام جلسات، طی چند روز نتایج موثری را در رفع محدودیت‌های حرکتی ناشی از عارضه‌های زانو مشاهده خواهید کرد.

شانس موفقیت درمان از طریق تزریق پی آر پی زانو 

افرادی که تزریق پی آر پی زانو را برای تسکین درد و رفع آسیب‌های زانو انجام می‌دهند، در ارتباط با احتمال تأثیر تزریق این ماده  سؤال دارند. به طور کلی ۸۰ درصد بیمارانی که دچار عارضه‌های مانند آرتروز خفیف یا متوسط بوده‌اند، طی یک مدت یک تا دو سال نتایج بسیار رضایت‌بخشی را به دست آورده‌اند.

????  در مواردی هم که بیماران دچار آرتروز شدید بوده‌اند، در مدت زمان بیشتری کاهش علائم درد را مشاهده کرده‌اند. افرادی هم که تجربه پارگی رباط صلیبی را داشته‌اند، این روش در رفع محدودیت حرکتی زانوی این افراد تأثیر مثبتی داشته است. اما در مواردی که بیمار دچار پارگی شدید باشد، احتمال پاسخگویی درمان کمتر است. برای انجام تزریق prp و مشاهده نتایج آن در بهبود علائم زانو درد شدید توصیه می‌کنیم به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی از بهترین مراکز تزریق پی آر پی در تهران است و کادر پزشکی این مرکز درمانی به شما در بهبود عملکرد مفاصل زانو کمک خواهد کرد.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

پی آر پی زانو در تسکین درد ناشی از عارضه‌های زانو بسیار تأثیر دارد. افرادی که از مشکلاتی مانند آرتروز، پارگی رباط صلیبی، آسیب به عصب‌های زانو و ... رنج می‌برند، بهتر است که این روش را امتحان کنند. پی آر پی درمانی به دلیل عوارض بسیار نادر نسبت به دارو درمانی و تزریق کورتیزون و حتی جراحی ارجحیت دارد و شما تنها پس از چند جلسه، بهبود علائم را مشاهده خواهید کرد.

برای مشاهده تأثیر این روش در کاهش علائم زانو درد شدید می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. این کلینیک به دلیل برخورداری از بهترین کادر پزشکی و با استفاده از کیت‌های پیشرفته، به تسریع فرایند درمان شما کمک خواهد کرد.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و پی آر پی زانو در تسکین درد موثر است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.