شنبه ۰۶ مرداد ۰۳

درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو

تزریق پی آر پی یک روش درمانی نوین است که با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت (یا پی آر پی)، بهبود عملکرد مفاصل را امکان‌پذیر می‌سازد.

درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو

۸ بازديد

???? درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو بسیار مؤثر است. در ادامه مقاله در سایت کلینیک دکتر ناصح یوسفی همراه ما باشید. زانو درد در دوران حاملگی ممکن است به دلیل اضافه وزن، کمبود کلسیم و تغییرات هورمونی به وجود آید؛ اما انجام برخی از تمرینات و ورزش‌ها می‌توانند در کنترل این مشکلات نقش اساسی داشته باشند. از سوی دیگر در این دوران مفاصل زانوی خانم‌های باردار بسیار نرم می‌شود و می‌تواند باعث بروز زانو درد شدید در آنها شود.

روش پی آر پی یکی از بهترین درمان‌ها برای خانم‌های باردار پس از زایمان است. افرادی که دچار مشکلاتی مانند تورم و التهاب زانو شده‌اند، می‌توانند با کمک این روش برای درمان فوری اقدام کنند. کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران، با داشتن تیم پزشکی مجرب در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درمان مشکلات زانو زنان باردار کمک می‌کنند. برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره‌های موجود در صفحه اصلی تماس بگیرید.

???? درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو چگونه است؟

درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو نسبت به روش‌های دیگر بسیار موثرتر است. اغلب بانوان در دوران بارداری برای کاهش فشار از مفاصل زانو، روش فیزیوتراپی را تجربه می‌کنند که ممکن است بهبودی کامل را به دست نیاورند.

درمان زانو درد شدید از طریق پی آر پی پس از زایمان به افراد کمک می‌کند تا محدودیت حرکتی زانو برطرف شود. در این درمان با تزریق خون غنی از پلاکت به ناحیه اطراف زانو، علائم درد و فشار بر زانو برطرف می‌شود و آسیب‌های بافتی از بین می‌رود.

خون هر فرد از ۴ جز تشکیل شده که بیشتر آن را مایعی به نام پلاسما تشکیل می‌دهد و سه جز دیگر شامل گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها هستند. پلاکت‌ها در افزایش گردش خون نقش زیادی دارند و حاوی فاکتورهای رشدی هستند که به ترمیم بافت‌های آسیب دیده و ایجاد سلول‌های جدید کمک می‌کنند؛ به همین دلیل خانم‌های باردار می‌توانند پس از زایمان حتماً برای درمان مشکلات زانو از این روش استفاده کنند.


درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو چگونه است؟ 


???? مزایای درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو

خانم‌هایی که پس از زایمان از روش پی آر پی استفاده می‌کنند، سریع‌تر از افراد دیگر بهبود می‌یابند. این روش مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

1- کمک به بازیابی عملکرد زانو

2- بهبود علائم زانو درد شدید

3- کاهش التهابات و تورم ناشی از فشار بر مفاصل زانو

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو برای افراد با وزن زیاد

4- بهبود سفتی زانو در نتیجه عدم تحرک

5- روش مؤثر نسبت به مصرف داروهای غیراستروئید و تزریق کورتیزون

6-ماندگاری بالای این روش نسبت به سایر روش‌های درمانی

????  عوارض پی‌ آر‌ پی زانو برای خانم‌های باردار

در کنار مزایایی که درمان زانو در بارداری با پی آر پی زانو دارد، ممکن است یک سری عوارض و خطرات جانبی نیز بروز کند. بالاخص اگر خانم‌های باردار بخواهند این روش درمانی را در طول بارداری امتحان کنند، ممکن است دچار عارضه شوند.

خطرات پی آر پی درمانی شامل عفونت موضعی در محل تزریق، سرگیجه و حالت تهوع است. در برخی از افراد نیز ممکن است آسیب عصبی در محل تزریق ایجاد شده یا منجر به سفتی و سختی زانو شود. توصیه می‌کنیم برای کاهش خطرات ناشی از پی آر پی درمانی در دوران بارداری، به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید. از سوی دیگر پس از زایمان نیز حتماً باید پزشکان متخصص در ارتباط باشید تا تحت کنترل قرار بگیرید و مراقبت‌های لازم درمانی به شما ارائه شود.


عوارض پی‌ آر‌ پی زانو برای خانم‌های باردار 


????  ماندگاری تزریق پی آر پی زانو برای خانم‌های باردار

پی آر پی به دلیل داشتن مواد طبیعی که از خون بیمار دریافت می‌شود، تأثیر بسزایی در درمان عارضه‌های زانو دارد. خانم‌های باردار که از این روش بهره می‌برند، علائم بهبودی را پس از چند جلسه مشاهده خواهند کرد.

در مجموع ماندگاری تأثیر تزریق prp برای خانم‌هایی که به دلیل حاملگی دچار مشکلاتی چون زانو درد شدید، محدودیت حرکتی زانو، نرمی مفاصل و ... شده‌اند، تا 6 الی 12 ماه است. این افراد در کوتاه‌ترین زمان علائم بهبودی را پس از هر جلسه تزریق مشاهده خواهند کرد؛ اما اگر شدت آسیب زانو بیشتر باشد، پزشک متخصص، جلسات بیشتری را تا درمان کامل تجویز خواهد کرد.

???? انجام پی آر پی زانو برای خانم‌های باردار در کلینیک دکتر یوسفی

خانم‌های بارداری که قصد انجام روش پی آر پی برای رفع مشکلات زانو از جمله فشار بر مفاصل زانو، رفع التهابات و درمان زانو درد شدید را دارند، می‌توانند به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنند. این مرکز درمانی، به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی در غرب تهران خدمات بسیار باکیفیت را به بیماران ارائه می‌کند.

???? در این کلینیک فرایند تزریق پی‌ آر‌ پی تحت نظر مجرب‌ترین کادر پزشکی انجام می‌شود. در کنار استفاده از کیت‌های تخصصی و استاندارد نیز در طول درمان و پس از اتمام جلسات، مراقبت‌های لازم درمانی در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای دریافت نوبت و مشاوره در ارتباط با شرایط درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو کافی است با شماره‌های زیر تماس بگیرید. تیم پزشکی کلینیک دکتر ناصح یوسفی راهنمایی‌های لازم را در ارتباط با فرایند درمان در اختیار شما قرار خواهند داد.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

خلاصه مطالب

درمان زانو درد بارداری با پی آر پی زانو بسیار کمک‌کننده است و خانم‌هایی که دچار محدودیت حرکتی و زانو درد شدید هستند، از طریق این روش در سریع‌ترین زمان ممکن بهبود می‌یابند. از مزایای پی آر پی زانو برای خانم‌های باردار می‌توان به بهبود علائم درد زانو و کمک به تحرک و بازیابی عملکرد زانو اشاره کرد. از سوی دیگر نسبت به روش‌هایی مانند تزریق کورتیزون و استفاده از داروهای غیر آستروئید کارآمدتر است.

برای جلوگیری از خطرات و عوارض جانبی تزریق پی آر پی در دوران حاملگی و پس از آن، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی به طور کامل ارزیابی کرده و در صورت نیاز مراقبت‌های درمانی را در اختیار شما قرار دهند. برای تزریق پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی غرب تهران مراجعه کنید تا در کوتاه‌ترین زمان اثرات این روش را در درمان کامل علائم درد زانو مشاهده نمایید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت پی آر پی ایران و درمان زانو درد در بارداری با پی آر پی زانو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.